zomorodyadak-adv

مشخصات فنی خودرو: هیوندای جنسیس 2016

تصویر هیوندای جنسیس 2016
باز و بسته

خودرو:

هیوندای

مدل خودرو:

جنسیس

استایل:

شهری و خانوادگی

سال تولید:

2016

گیربکس:

8 دنده اتوماتیک شیفت ترونیک

دفرانسیل:

عقب

حجم موتور:

3778

قیمت:

بزودی قیمت های به روز قرار داده میشود.

سیلندر:

6

سوپاپ:

24

اسب بخار:

311-6000rp

گشتاور:

293-5000rp

طول خودرو:

4991 mm

عرض خودرو:

1879 mm

ارتفاع:

1473 mm

وزن:

1948

سایز تایر:

P245/45R18

سرعت:

233

شتاب:

6.6

مصرف سوخت:

9.9

حجم باک:

20

استاندارد سوخت:

یورو 5

ایربگ:

جلو و عقب کیسه هوا برای سر، جلو دوگانه و عقب دو کیسه هوا جانبی، قابلیت غیر فعال سازی کیسه هوای سرنش

ترمز:

ترمزهای ضد قفل، کنترل کشش و پایداری

صندلی:

گرمکن صندلی عقب، صندلی های 12 حافظه ای برقی جلو، تهویه مناسب صندلی های جلو، نظیمات اضافی صندلی رانند

تهویه هوا:

کنترل اتوماتیک دوگانه درجه حرارت - بخارزدای اتوماتیک

شیشه:

برقی

آینه بغل:

گرم کن آینه ها، برف پاک کن اتوماتیک، آینه خودکار کاهنده،

نور:

چراغ های مسطح اتوماتیک، چراغ های جلو HID، چراغ های LED روشن در طول روز

پادکست:

پادکست ندارد

ویدئو:

فاقد ویدئو

نقد و بررسی:

معرفی:

هیوندای جنسیس از آغاز خودروی کاملاً جدیدی در هیوندای بوده است. نسل اول این خودرو که در ساخت بسیار عالی و لوکس بوده است و در سطح جهانی به عنوان خودروی سواری چهار درب جای خود را باز نمود، و با تلاش بیشتر نسل دوم آن که در سال 2015 به بازار عرضه شد جایگزین بهتری برای آن بود.

 

genesis-2016

 

و حال در سال 2016 این خودرو با ایجاد چند تغییر در مدلش دوباره رونمایی شده است. مخصوصا با قیمت بالای آن جزء رقبای خودرو های لوکس جهان به شمار می رود. و این خودرو بدون شک برندی مطرح و یکی از خوروهای لوکس مشروع هیوندای می باشد و شاید هم تراز با خودروهای E-Class مرسدس و امثال آن همانند CTS اسپورت کادیلاک و GS 350 لکسوس و S5 BMW.

 

عملکرد فنی:

هیوندای جنسیس 2016 با دو موتور قوی و مسطح V6 و V8 اگرچه در پیمودن مسافت از لحاظ مصرف سوخت در پشت رقبا خود قرار دارد اما با ارسال قدرت به چرخ های عقب از طریق گیربکس اتوماتیک هشت زمانه و با تغییر تمام چرخ با شش سیلندر برای منطقه آب و هوای برفی بسیار مناسب است.

 

2016-genesis-sedan-performance

 

موتور پایه 3.8 لیتری V6 با قدرت 311 اسب بخار و گشتاوری برابر با 293 پوند فوت و موتور 5.0 لیتری V8 با قدرت 420 اسب بخار و گشتاوری برابر با 383 پوند فوت می باشند.

 

2016-genesis-sedan-exterior

 

طراحی داخلی:

با توجه به فاصله بیشتر دو محور، کابین دارای جای بیشتری می باشد و با حجمی داخلی بیشتری نسبت به رقبای اصلی خود. این عامل باعث ایجاد فضای بیشتر جهت قرار گرفتن پا در ردیف عقب شده است. البته هنوز ارتفاع پایین سقف از معدود انتقادات مشتریان می باشد. یکی دیگر از انتقاداتی که به این خودرو وارد می شود این است که اگرچه صندلی های ردیف جلو راحت هستند اما در رانندگی های طولانی به پای رقبای خود نمی رسند.

 

طراحان هیوندای جنسیس با رویکردی مینیمالیستی بر روی کنسول مرکزی و داشبورد توانسته سیستمی مجهز را بدون این که دکمه ها و کنترل ها فضای زیادی را اشغال کنند و باعث عصبی شدن راننده شوند، به ارمغان بیاورد.

 

2016-genesis-sedan-interior

 

مواد به کار رفته بر روی داشبورد، درب و صندلی ها نسبت به خودرو های هر کلاسی بهتر می باشد، ابزار اندازه گیری روشن و مختصر و رایگان می توانند از جزئیات فرعی و انحرافی خودرو باشند، روکش چرم صندلی ها و فرمان و سیستم ناوبری استاندارد و صفحه نمایش 7 اینچی نسبت به مدل های دیگر قابل قبول تر می باشد.

 

 

طراحی ظاهری:

ظاهر این خودرو همچون نسل اول آن تسکین دهنده است با بدنه ای به سبک خودرو های کره جنوبی و پنجره های مشبک و کنترلی ثانویه. جنسیس 2016 با سقفی جدید و تغییر در پنجره های جلو ترکیب قابل توجه ای ساخته است.

 

2016-genesis-sedan-exterior

 

بزرگ شدن پنجره از بالا و پایین ظاهری همچون خرس به آن داده است همانند VW آئودی. عقب خودرو مخصوصا از سطح پایین آن بی تردید مشابه خودرو های BMW می باشد. البته نمایش ظاهر این خودرو زیر نور خورشید حداقل نشانه ای است که تفسیر طراحی جهانی آن نسبت به مدل های سال 2009 تا 2014 می باشد.

 

عملکرد رانندگی:

در مسیر آزمون جنسیس AWD 3.8 لیتری، به سرعت از صفر تا 60 مایل در ساعت را در 6.6 ثانیه رسیده است، در حالی که نسخه V8 در همان آزمون این بازه را در 5.3 ثانیه طی نموده است که بسیار سریع بوده است. البته هر دو زمان برای یک سواری اندازه قابل توجهی می باشد.

 

2016-genesis-sedan-performance

 

همچنین در طول تست ترمز جنسیس AWD 3.8 لیتری، خط توقف با سرعت 60 مایل در ساعت به میزان 109 فوت آمده است، در حالی که در موتور 5.0 لیتری این مقدار به 112 فوت رسیده است، البته هر دو عملکرد بسیار عالی است.

 

2016-genesis-sedan-performance

 

در تست تصادف دولتی نیز هیوندای جنسیس امتیاز پنج ستاره را به طور کلی بدست آورده است. همراه با رتبه پنج ستاره در عملکرد در تصادف از جلو و تاثیر بر اطراف خود.

 

همچنین موسسه بیمه جهت ایمنی در بزرگراه بهترین امتیاز ممکن یعنی "خوب" را به علت همپوشانی افست و جبرانی و آزمایش تاثیر جانبی و مقاومت سقف، کمربند ایمنی و موانع سر راه و تکان در هنگام شروع حرکت به این خودرو اعطا نمود.

 

تست آلایندگی هوا:

سازمان حفاظت محیط زیست برای موتور 3.8 لیتری درایو عقب امتیاز mpg 22 در ترکیب رانندگی (18 در سطوح شهری/ 29 در بزرگراه) را ارائه داده است و در تمام چرخ امتیاز mpg 19 ترکیبی (16 شهری/ 25 بزرگراه) را داده است. همچنین برای موتور 5.0 لیتری میزان امتیاز mpg 18 در ترکیب رانندگی (15 شهری/ 23 بزرگراه) را تخمین زده است.

 

ایمنی:

هیوندای جنسیس 2016 استاندارد مجهز به ترمزهای ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، موانع سر مقابل فعال، کیسه هوا جلو، و کیسه هوا سمت عقب، کیسه هوا پرده ای تمام طول در دو سمت و کیسه هوا زانو راننده، همچنین استاندارد بلو لینک مجموعه 2.0 هیوندای، که ویژگی های اطلاع رسانی تصادف به صورت خودکار، دکمه SOS، کمک های کنار جاده، باز کردن قفل درب از راه دور و روشن کردن خودرو از راه دور، تعیین محدوده جغرافیایی (که به والدین اجازه می دهد برای رانندگان نوجوان حد تعیین کنند)، سیستم ضد سرقت خودرو که رفته رفته خودرو را آهسته و سپس بی حرکت می کند و به نوبه خود توسط سیستم ناوبری بازیابی می شود.

 

2016-genesis-sedan-safety

 

سیستم شناسایی نقطه کور و عقب، هشدار ترافیک اختیاری برای مدل 3.8 لیتری، همچنین در مدل 5.0 لیتری سیستم هشدار انحراف از مسیر، کنترل کروز تطبیقی، سنسورهای پارک جلو و عقب و سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک که می تواند از شدت برخورد بکاهد و یا به طور بالقوه جهت جلوگیری از برخورد سرعت خودرو را کمتر نماید.

 

قیمت و ارزش گذاری:

قیمت پایه این خودرو 40000 دلار می باشد که شامل یک لیست طولانی از ویژگی ها مانند برف پاک کن مجهز به حسگر باران، یک سیستم دوربین دید در عقب و یک سیستم صفحه نمایش لمسی هشت اینچی با ناوبری است . در درایو حافظه ای تمام چرخ قیمت به میزان 2500 دلار بالاتر می رود که شامل گرمکن صندلی عقب، غربیلک فرمان، و واشر چراغ جلو می باشد.

 

مدل V8 با موتور 5.0 لیتری نیز حدود 54000 دلار شروع می شود و شامل همه لوازم استاندارد، به اضافه چراغ لامپ مه شکن بزرگتر، چرخ های 19 اینچی، راهنمای اگزوز چهار تایی، چراغ روشن بر روی درب ها در زمان طوفان، مجهز به تزئینات چوب مات و آلومینیوم می باشد.

 

دیگر ویژگی های خودرو:

ویژگی های استاندارد برای خودرو 3.8 لیتری عبارتند از: رینگ های 18 اینچی، چراغ های مسطح اتوماتیک، چراغ های جلو HID، چراغ های LED روشن در طول روز، دوربین دید عقب، گرم کن آینه ها، برف پاک کن اتوماتیک، کنترل کروز، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو منطقه ای، دسترسی بدون کلید احتراق، صندلی های 12 حافظه ای برقی جلو با چهار راه کمری قدرت، روکش چرمی، فرمان شیب دار و تلسکوپی، آینه خودکار کاهنده، یک بدنه "هوشمند" دست آزاد، یک رابط لمسی 8 اینچی، سیستم ناوبری، زمان واقعی ترافیک، بلوتوث تلفن و اتصال صوتی، لینک آبی سیستم مخابراتی اضطراری هیوندای، یک سیستم صوتی هفت بلندگو با پخش سی دی، پورت aux، یک رابط / آی پد، USB، رادیو HD و رادیو ماهواره ای.

 

 

2016-genesis-sedan-technology

 

2016-genesis-sedan 

 

همچنین سه پکیج Signature,Tech ,Ultimate نیز با مدل 3.8 لیتری ارائه می شود که شامل ویژگی های زیر می باشند.

 

پکیج Signature شامل: سانروف پانوراما، چراغ های مه شکن LED، آینه بیرونی خودکار کاهنده، تشخیص نقطه کور و سیستم های هشدار ترافیک عقب، راهنماهای پارک برای دوربین دید عقب، تهویه مناسب صندلی های جلو ، حافظه عملکرد راننده، فرمان قدرتی شیب دار و تلسکوپی، آفتابگیر برقی عقب، جعبه هدایت پنجره سمت سایه، 14 بلندگو، سیستم صوتی صدای فراگیر و دفترچه حق بیمه.

 

پکیج Tech شامل: چراغ های پرتو افکن اتوماتیک، کنترل کروز تطبیقی، یک سیستم هشدار انحراف از مسیر، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، ترمز پارک الکترونیکی، تابع نگه دارنده خودرو اتوماتیک (این سیستم به راننده اجازه می دهد که پای خود را در حالی که متوقف می شود از ترمز بردارد)، روکش چرمی مد روز، تنظیمات اضافی صندلی راننده (کوسن و بالش در دو سمت) و یک صفحه نمایش 7 اینچی به روز رسانی برای کیلومتر شمار.

 

پکیج Ultimate نیز شامل ویژگی های زیر می باشد:

درب قدرتی صندوق عقب، یک صفحه نمایش رنگی بالای شیشه جلو اتومبیل در بالای سر، سیستم ناوبری به روز رسانی با کنترل چند منظوره، کنسول وسط و مجهز به صفحه نمایش بزرگتر، کف با چوب مات و آلومینیوم، سنسور دی اکسید کربن برای سیستم کنترل آب و هوا، 17 بلندگو، سیستم صوتی صدای فراگیر.

 

در مدل تمام چرخ موتور 3.8 لیتری ویژگی هایی چون: واشر چراغ جلو، صندلی های عقب مجهز به گرمکن و گرمکن فرمان اضافه شده است.

 

در نهایت در مدل 5.0 لیتری کلیه محتویات پکیج های Signature ,Tech به همراه این ویژگی ها: چرخ های آلیاژی 19 اینچی، چراغ های صفحه ای روشن آستانه درب، تزئینات با چوب مات و آلومینیوم به علاوه تنظیم تعلیق به انتخاب راننده افزوده می شود.

 

اضافه کردن نظر

در صورت مشاهده موارد زیر نظر شما منتشر نخواهد شد.
1. استفاده از کلمات و واژه های نا مانوس مغایر با شرع و عرف.
2. توهین به قومیت، ملیت و زبان های کشور.

کد امنیتی
تغییر کد امنیتی