zomorodyadak-adv

مشخصات فنی خودرو: هیوندای ولستر 2016

تصویر هیوندای ولستر 2016
باز و بسته

خودرو:

هیوندای

مدل خودرو:

ولستر

استایل:

اسپرت

سال تولید:

2016

گیربکس:

6 دنده دستی

دفرانسیل:

جلو

حجم موتور:

1591

قیمت:

بزودی قیمت های به روز قرار داده میشود.

سیلندر:

4

سوپاپ:

16

اسب بخار:

201@6000

گشتاور:

195

طول خودرو:

4249 mm

عرض خودرو:

1805 mm

ارتفاع:

1399 mm

وزن:

1295

سایز تایر:

215/45R17

سرعت:

225

شتاب:

6.7

مصرف سوخت:

12

حجم باک:

50

استاندارد سوخت:

-

ایربگ:

6 ایربگ

ترمز:

ABS - EBD - BA - HAC - VSM - ESC

صندلی:

دستی - برقی راننده سفارشی

تهویه هوا:

-

شیشه:

برقی

آینه بغل:

-

نور:

-

پادکست:

پادکست ندارد

ویدئو:

فاقد ویدئو

نقد و بررسی:

معرفی:

در 15 فوریه 2015 در شهر شیکاگو، هیوندای از خودرو جدید خود به نام Veloster coupe 2016 پرده برداری نمود. این خودرو 3 درب، دارای طراحی قابل توجه، پویا و پیشرفته می باشد. خودرویی با چهار تیپ Veloster، Turbo R-Spec، Rally Edition، Turbo با یک سیستم تعلیق با عملکرد متمرکز و چرخ های بسیار سبک وزن به اندازه 225/40R18 با لاستیک هایی از جنس فیبر کربن، و آج های Aero و علائم منحصر بفرد، و کف تشکی.

 

volster-2016-inf

 

نسخه Rally Edition که به تعداد 1200 دستگاه تولید می شود به رنگ آبی مات خودرویی خیره کننده است و کاملاً تضمین شده به علاقه مندان خود ارائه می شود. این مدل از ولوستر از ماه مه 2016 در کلیه نمایندگی ها در دسترس خواهد بود.

 

نسخه Turbo با گیربکس 7 زمانه و انتقال عملکرد گرا و کلاچ دو گانه (DCT)، یک ماشین منحصر به فرد با طراحی جدید چرخ ها، صندلی اسپرت، کیلومتر شمار پیشرفته و سیاه و سفید.

 

در مدل Veloster چرخ ها به صورت 17 اینچی طراحی شده اند و صندلی ها سیاه رنگ با لبه زرد می باشند. همه مدل های ولوستر 2016 در زیر کاپوت شان تغییراتی ایجاد شده است، به طوری که در ظاهر موتور آنها تجدید نظر شده است برای مثال مدل دریچه آن بدون دندانه داری شده است. در اطراف پنجره ها نیز به رنگ خاکستری تیره در آمده است و اندازه لاستیک ها نیز به اندازه 10 میلی متر عریض تر شده و همه چرخ ها دارای رینگ های 18 اینچی می باشند. توابع جدید سیستم صوتی و ناوبری همچنین رادیو HD و صفحه نمایش اپل Siri® و نسل جدید سیستم بلو لینک از دیگر ویزگی های اضافه شده به این مدل ها می باشد.

 

در مدل های توربو ولوستر و ولوستر ویژگی فن آوری انتقال قدرت برش لبه همانند تزریق مستقیم و بهینه سازی ترکیب اقتصاد سوخت بسیار عالی و تولید کمتر گاز های گلخانه ای نیز از دیگر تجدید نظر های انجام گرفته است.

 

عملکرد فنی:

موتور 1.6 لیتری Gamma چهار سیلندری جزء کوچکترین موتور های استفاده شده در هیوندای با تزریق مستقیم می باشد. این تکنولوزی کمک می کند تا خودرو دارای قدرت بیشتر، کارآیی بالا، آلودگی کمتر و قابلیت اطمینان بالاتر شود.

 

این موتور با گیربکس دستی با یک خروجی به اوج قدرت خود به میزان 132 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 120 پوند فوت در 4850 دور در دقیقه می رسد. همچنین موتور گاما با انتقال کلاچ دو گانه قدرتی به میزان 132 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه و گشتاوردی در حدود 120 پوند فوت در 4850 دور در ذقیقه ارائه می دهد. موتور گاما همچنین ویژگی های دو زمان بندی متغیر پیوسته به وسیله یک شیر و همچنین کنترل دریچه گاز برقی را بر عهده دارد. از دیگر وظایف موتور گاما زمان بندی غلتکی زنجیره ای و القاء متغیر و پوشش های نوآورانه ضد اصطکاک می باشد.

 

هیوندا متعهد شده است با ساخت موتور گاما مصرف سوخت به علت جفت شدن گیربکس شش زمانه با انتقال استاندارد و یا یک انتقال شش زمانه با کلاچ دو گانه (DCT) سازگار با محیط زیست به صورت توسعه یافته ای کارآمد تر شود. از مزایای چنین انتقال سازگار با محیط زیستی طولانی تر شدن زمان مصرف سوخت می باشد، و اگر با یک گیربکس اتوماتیک همراه شود، راحتی بالا و کیفیت انتقال به صورت صاف و امکان اتصال مستقیم برای بهره وری بالا و انتقال گشتاور بدون وقفه در طول شیفت را به ارمغان می آورد.

 

در مدل Turbo R-Specقلب تنظیمات پاسخگوی موتور 1.6 لیتری توربو با تزریق مستقیم، موتور توربو شارژ آن است، همره با نشانه های طراحی منحصر به فرد و افزایش تنظیم شاسی، و تنظیمات سیستم تعلیق اسپورت و فرمانی با پسخگویی مناسب مسترد شده و با سیستم انتقال سفت و سخت همانند کوه. در این مدل یک انتقال 6 زمانه دستی با پرتاب کوتاه B & M Racing® اسپورت به صورت تمام عیار و با ارائه احساس تغییر مستقیم موجود می باشد.

 

موتور توربو شارژ 1.6 لیتری چهر سیلندری با تزریق مستقیم، در مدل TURBOقدرتی به میزان 201 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاوری به مقدار 195 پوند فوت در 1750 دور در دقیقه تولید می کند این مدل با طراحی قابلیت فعال صدا عامل افزایش مصرفف و انتقال قدرت و هدایت صدای اگزوز به داخل کابین می شود که به نوبه خود تجربه جدیدی در رانندگی می باشد.

 

طراحی داخلی:

در هیوندای ولوستر 2016، فضا برای دراز کردن پا بسیار منا سب است اما پشتی های نصب شده بر روی صندلی بسیار کم است همچنین به علت سقف شیب دار ردیف عقب فضای محدود تری دارد.البته سقف در مکان قرار گرفتن سر سرنشینان دارای پنجره ای شیشه ای آفتاب گیر می باشد. قسمت بار با عمق 15.5 فوت مکعب می باشد که با محاسبه فضای بار که اگر در ردیف عقب صندلی ها تا خورده شود به میزان 34.7 مکعب بار می توان در آن قرار داد.

 

interior_section

 

طراحی داخلی در ردیف جلو بسیار جوان و مدرن به نظر می رسد که دارای احساس بهتری نسبت به مدل های قبلی خود می باشد. استفاده از پلاستیک فشرده در داخل کابین ایجاد ظاهری با بافت مطلوب تر نموده است. این عامل باعث شده که کنترل ولوستر به خوبی به وسیله سیستم سازمان یافته و روابط صفحه نمایشی لمسی استاندارد آسان تر صورت گیرد. یک پورت USB و اتصال بلوتوث استاندارد در همه مدل های ولوستر موجود می باشد، در حالی که یک پکیج فن آوری برای مدل های پایه و مدل توربو یک سیستم Siri Apple و یک چشمی ادغامی و همچنین رادیوHD نیز اضافه می شود.

 

در داخل ولوستر توربو سطوح صندلی با چرم می باشد و در مدل توربو روکش مهره دوزی شده صندلی کمک راننده یک ظاهر متمایز در سطحی بالاتر و پشتیبانی راحت تر ایجاد نموده است. همچنین تقویت صندلی نارنجی کنگره دار با رنگ بیرونی سیاه و سبز لیمویی در مدل توربو به همراه کیلومتر شمار ال شکل، به منحصر به فرد کردن این خودرو افزوده است. یک صفحه نمایش TFT بزرگ مابین سرعت سنج و کیلومتر شمار با ارائه اطلاعات راننده در یک فرمت واضح و بزرگتر نیز موجود است. صندلی های جلو نیز در مدل استاندارد توربو به گرمکن مجهز می باشند.

 

طراحی ظاهری:

ابعاد کلی سواری Velosterبا فاصله ی دو محور 104.3 اینچ، و با طول کلی 166.1 اینچ و عرض 70.5 اینچ است. در Veloster توربو ، همان فاصله ی دو محور 104.3 اینچ، اما 1.2 اینچ دیگر (167.3 اینچ) طول آن و 0.6 اینچ عرض آن گسترده تر (71.1 اینچ) شده است.

 

این خودرو همچون یک مجسمه طراحی شده است با خطوط شکسته در جلوی آن و قوس عضلانی چرخ ها، و رنگ دستگیره درب و آینه ها به رنگ بدنه می باشد. چراغ های جلو و چراغ های عقب همچون شالی دو طرف آن را در بر گرفته است. طراحی عقب به صورت پویا و دارای دریچه شیشه ای متمایز و دو مرکز فاسیا کرومی و اگزوزی که مکمل نمای جلوی قاطعانه آن است.

 

طراحی سه درب در هیوندای ولوستر 2016 جدا از دیگر مجموعه خودرو های جمع و جور این شرکت می باشد. در حالی که تک درب سمت راننده یک ظاهر مشابه کوپه در آن ایجاد نموده است، اما دو درب کوچکتر سمت مسافر به راحتی جهت سوار شدن افراد و یا جعبه های بسته بندی شده کاربرد دارد. البته ارتفاع کوتاه آن باعث می شود که افراد بلند قد مجبور به این هستند که بیش از اندازه خم شوند.

 

پنجره های مشبک بزرگ که جسورانه به صورت شش ضلعی در مقابل اثرات زمین محافظت می شوند، پوشش سپر عقب و منافذ منتشر ککنده هوا به صورت برجسته، در مدل توربو نسبت به مدل پایه دارای طراحی متجاوز و آیرودینامیکی می باشد. در همه مدل ها پره های 18 اینچی آلیاژی نقره ای و با پیچیدگی اضافه به نمای جانبی آن حالت اسپورت می دهد. از جلو ولوستر توربو به صورت هشت دندانه است. همچنین چراغ جلو LED از ویژگی های معمولی مدل های گران تر است.

 

عملکرد رانندگی:

موتور 1.6 لیتری توربوشارز چهار سیلندری در مدل Rally Edition در تست های شتاب از صفر تا 60 مایل در ساعت را 6.7 ثانیه و یک چهارم مایل را میزان 15.0 ثانیه بدست آورده است به طوری که با گیربکس قبلی این مقادیر به ترتیب 0.6 ثانیه و 30.0 ثانیه تست شده بود. همچنین با موتور قدرتمند تر مجهز اتوماتیک توربو ولوستر از صفر تا 60 مایل در ساعت مقدار 0.1 ثانیه و 0.4 ثانیه در یک چهارم مایل می باشد.

 

در تست ترمز نیز یک توربو دستی مجهز از صفر تا 60 مایل در ساعت را در 7.7 ثانیه می باشد که بسیار بهتر از یک ولوستر مدل پایه است.

 

میزان مصرف سوخت:

از طریق استفاده از فن آوری پیشرفته و اندازه گیری وزن صرفه جویی، مدل های توربو و غیر توربو ولوستر با ارائه عملکرد میزان مصرف 1.6 لیتر در هر جابجایی، اقتصاد سوخت در این خودرو فوق العاده است.

 

ترکیب قانع کننده ولوستر از عملکرد با بازده عالی و تمرکز هیوندای در کارآمد بودن عملکرد، با تزریق مستقیم، کم کردن جابجایی موتور، انتقال شش زمانه و کلاچ دو گانه، تجمع نور و وزن، آیرو دینامیک کارآمد و کاهش تلفات موتور های انگلی از طریق موتور توربو شارژ الکتریکی ancillaries، به طور همزمان عامل بهره وری در میزان مصرف سوخت شده است.

 

تست آلایندگی هوا:

در تست های سازگاری با محیط زیست یک مدل ولوستر توربو شارژ مجهز به گیربکس دستی میزان امتیاز mpg 28 یعنی mpg 25 در جاده های شهری و mpg 33 در بزرگراه را بدست آورده است. همچنین یک موتور توربو DCT میزان امتیاز mpg 29 (27 شهری/ 33 بزرگراه) را بدست آورده است.

 

قیمت و ارزش گذاری:

در مدل های مختلف ولوستر نسخه Turbo R-Spec با موتور توربو شارژ گران قیمت ترین مدل می باشد، و نسخه Rally Edition به قیمت 23500 $ به عنوان مهم ترین مدل ولوستر می باشد. همچنین مدل پایه ولوستر به قیمت 24950 $ ارائه می شود.

 

دیگر ویژگی های خودرو

در همه مدل های ولوستر یک دوربین مجهز دید عقب برای دید در هنگام پارک، سیستم ایمنی VSM (مدیریت بهینه)، سیستم ESC (کنترل پایداری الکترونیکی) فرمان موتور رانده قدرتی (MDPS)، شش کیسه هوا از جمله جلو، کیسه پرده هوا در دو طرف و ردیف عقب، یک پکیج ترمز شامل: ترمز دیسکی چهار چرخ و سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBD)، سیستم پیشرفته صوتی/ ناوبری اتصال سیستم، صفحه نمایش لمسی هفت اینچی چند منظوره، یک کابل RCA که با اتصال به پریز برق 115 ولت جهت سیستم یکپارچه پشتیبانی از کنسول های بازیو تماشای فیلم با هشت بلندگو، یک جک ورودی کمکی IPad، رابط کاربری SiriusXM® رادیو ماهواره ای، و سیستم بلو لینک، سیستم کنترل از راه دور درب قفل/ باز و سیستم ضد سرقت خودرو، سیستم پیشگرانه آزاد خودکار از برخورد، کمک های اضطراری، کمک های کنار جاده، گزارش ماهانه سلامت خودرو و هشدار تعمیر و نگهداری.

 

اضافه کردن نظر

در صورت مشاهده موارد زیر نظر شما منتشر نخواهد شد.
1. استفاده از کلمات و واژه های نا مانوس مغایر با شرع و عرف.
2. توهین به قومیت، ملیت و زبان های کشور.

کد امنیتی
تغییر کد امنیتی