zomorodyadak-adv

مشخصات فنی خودرو: هیوندای ورنا 2016

تصویر هیوندای ورنا 2016
باز و بسته

خودرو:

هیوندای

مدل خودرو:

ورنا

استایل:

شهری و خانوادگی

سال تولید:

2016

گیربکس:

6 دنده دستی

دفرانسیل:

جلو

حجم موتور:

1396

قیمت:

22654 $

سیلندر:

4

سوپاپ:

24

اسب بخار:

126-4000

گشتاور:

259-1900

طول خودرو:

0 mm

عرض خودرو:

0 mm

ارتفاع:

0 mm

وزن:

1171

سایز تایر:

P215/60HR1

سرعت:

140

شتاب:

20

مصرف سوخت:

15

حجم باک:

43

استاندارد سوخت:

ایربگ:

شش کیسه هوا

ترمز:

ABS و EBD

صندلی:

صندلی های چرم

تهویه هوا:

دارای تهویه هوای مطبوع

شیشه:

برقی

آینه بغل:

برقی

نور:

چراغ های اتوماتیک

پادکست:

پادکست ندارد

ویدئو:

فاقد ویدئو

نقد و بررسی:

معرفی:

ورنا همواره خودرویی بسیار مهم برای شرکت هیوندای است و همیشه این خودرو با ویژگی های جدید از نظر فن آوری به روز می شود. تولید کننده کره ای، خودورVerna MY 2016 را در فوریه 2016 به روز نموده و نام این خودرو را به Fluidic 4S 2016 تغییر داد. این خودرو به رنگ های طلایی، آبی اقیانوسی، قرمز، نقره ای متالیک، سیاه و سفید کریستالی تولید شده است.

 

 

بهترین عامل خرید این خودرو قدرت و داشتن درایو با کیفیت است. این خودرو دارای سیستم تعلیق سخت عالی و پویایی کلی جهت سواری نمودن است. البته در نسخه جدید این خودرو تغییری مهندسی یافت نمی شود ولی ایجاد تغییرات در موتور، تعلیق و ... باعث شده است تا کیفیت این خودرو نسبت به مدل قبلی خود بالاتر رود.

 

عملکرد فنی:

هیوندای ورنا دارای نسخه های متفاوت شامل یک موتور بنزینی L 1.4 VTVT، 4 سیلندری و مقدار جابجایی cc 1396 با میزان قدرت PS 107 و گشتاوری به میزان NM 134 که ادعا می شود بهره وری سوخت در این خودرو KMPL 17.43 است و همچنین یک موتور دیزلی L 1.4 CRDI، 4 سیلندری با قدرتی به میزان PS 107 و گشتاوری به میزان NM 134 است که میزان بهره وری سوخت در آن KMPL 23.5 تخمین زده شده است.

 

نسخه بنزینی L 1.6 VTVT، 4 سیلندری با مقدار جابجایی cc 1591 با میزان قدرت تولیدی PS 123 و میزان گشتاور NM 155 برای این نسخه هم مقدار بهره وری سوخت KMPL 17.1 در نظر گرفته شده است. البته این نسخه دارای دو نوع انتقال اتوماتیک و دستی و همچنین در سه نوع تیپ پایه، SX و SX(O) ارائه شده است.

 

 

و نهایتا نسخه دیزل L 1.6 CRDI، 4 سیلندری با مقدار جابجایی cc 1582 با میزان قدرت PS 128 و میزان گشتاور NM 260 است که برای این نسخه مقدار بهره وری سوخت KMPL 22.32 در نظر گرفته شده است. البته این نسخه نیز در چهار نوع تیپ CRDI 1.6، SX 1.6 CRDI و SX(O) 1.6 CRDI و CRDI SX (O) AT 1.6 ارائه شده است.

 

همچنین همانند نسخه بنزینی انتقال 5 زمانه و 4 زمانه خودکار برای نسخه AT استفاده می شود و در نسخه های دیزلی نیز از انتقال های 6 زمانه و 4 زمانه اتوماتیک استفاده شده است.

 

طراحی داخلی:

صندلی های این خودرو به صورت مخمل و دارای رنگ های داخلی بژ و سیاه می باشد که در قسمت هایی از آن از طرح چوب استفاده شده است، فلسفه طراحی Fludic به سلیقه هر کشور بر می گردد و شرکت هیوندا با توجه به میزان قیمت خودرو در آن کشور ویژگی ها و کیفیت بهتری را ارائه می دهد. پانل ابزار در ورنا به رنگ خودرو و دارای نور پس زمینه و نمایش اطلاعات میزبان است که می توان تنظیمات آن را از طریق یک کنترل نصب شده برای فرمان تغییر داد.

 

 

کنسول وسط دارای ویژگی هایی جهت کنترل آب و هوا و پخش کننده های صوتی با حافظه داخلی GB1 و گزینه های ارتباطی متعدد است. در حالی که در ورنا تنظیمات دستی نیز بر روی دریچه های تهویه هوا عقب و برخی دیگر از وسایل رفاهی موجود است، این خودرو دارای شش کیسه هوا است.

 

طراحی ظاهری:

تغیییرات در ورنا 2016 از سپر جلو شروع شده است که دارای منحنی یکپارچه در سپر است، طراحی چراغ های جلو نیز جدید است به نحوی که شبیه چشم عقاب به نظر می رسد. ترکیبی از نور در سر انحنای سپر جزء عامل اصلی طراحی در این مدل 2016 ورنا می باشد. غیر از این، چراغ های LED در آینه دید عقب احساس داشتن یک ماشین لوکس را القاء می نماید. در نهایت، چراغ های مه شکن جدید نیز برای آن طراحی شده است.

 

 

در قسمت عقب، یک سپر سیاه جدید در نظر گرفته شده است. لوله های اگزوز نیز از جنس کروم آبکاری شده است و چراغ های جدید با قالبی از کروم تغییر قابل توجهی را در این خودرو ایجاد نموده است.

 

ایمنی:

ویژگی های ایمنی ورنا 2016 شامل ترمز های ABS و EBD و سنسور های پارک عقب است. دو کیسه هوا و کیسه هوای پرده ای در نسخه های بالاتر و در نتیجه حصول اطمینان از ایمنی کامل و راحتی برای مسافران نشان دهنده خودرویی با ایمنی بالا است.

 

تست آلایندگی هوا:

ورنا دیزلی دارای اقتصاد سوختی به میزان kmpl 22 در سطح شهرستان و kmpl 24 در بزرگراه است و ورنا بنزینی نیز دارای میزان اقتصاد سوخت به مقدار kmpl 15 در جاده های شهری و kmpl 17 در بزرگراه ها می باشد.

 

 

دیگر آپشن های خودرو:

دو کیسه هوا به صورت استاندارد در تمام تیپ های ورنا SX و SX (O) دارای سیستم 2016 AVN ارائه شده است.
تیپ های ورنا 2016 پایه، S، SX و SX (O) ورنا در چهار نوع موجود است. تمام مدل ها در حال حاضر با دو کیسه هوا استاندارد آمده است. نوع پایه این گزینه با موتور بنزینی 1.4 لیتری و موتور دیزلی 1.4 لیتری یک جفت گیربکس دستی دارد. از نظر تجهیزات، علاوه بر این دارای GloveBox و سیستم سرمایش نیز می باشد، اما در بعضی از تیپ ها با حذف این بخش یک سیستم موسیقی قرار می گیرد.

 

 

ورنا S یک موتور بنزینی 1.6 لیتری و یا یک موتور دیزلی 1.6 لیتری، که هر دو دارای یک گیربکس چهار زمانه و یا شش زمانه دستی یا اتوماتیک است ارائه می‌دهد. مدل های مجهز به انتقال اتوماتیک دارای چرخ های آلیاژی 15 اینچی هستند، در حالی که نسخه های دستی با چرخ های فولادی ارائه می شوند. یک سیستم صوتی -DIN 2 نیز به صورت استاندارد ارائه شده است.

 

ورنا SX در حال حاضر مجهز به سیستم صوتی و تصویری ناوبری، 16 اینچی تراشه الماس است و دارای چرخ های آلیاژی، چراغ مه شکن جلو، آینه تاشو قدرتی، یک سیستم AVN و یک آنتن باله کوسه ای است. این نوع توسط همان موتورهای تر و تمیز S طراحی شده است. با این حال گیربکس اتوماتیک فقط در نسخه بنزینی آن موجود است.

 

هیوندای ورنا SX (O) سال 2016 دارای دو کیسه هوای پرده ای، صندلی های چرم، فرمان، دسته دنده و دسته های صندلی چرم است. همچنین دارای دکمه جهت استارت، فرمان تلسکوپی، برف پاک کن، حسگر باران، دستگیره درب کرومی و خوشه ابزار نظارت است. فقط موتور دیزلی SX (O) دارای یک گیربکس اتوماتیک چهار زمانه همراه با ترمز های دیسکی چهار چرخ است

اضافه کردن نظر

در صورت مشاهده موارد زیر نظر شما منتشر نخواهد شد.
1. استفاده از کلمات و واژه های نا مانوس مغایر با شرع و عرف.
2. توهین به قومیت، ملیت و زبان های کشور.

کد امنیتی
تغییر کد امنیتی