zomorodyadak-adv

مشخصات فنی خودرو: تویوتا پرادو GX چهار در 2016

تصویر تویوتا پرادو GX چهار در 2016
باز و بسته

خودرو:

تویوتا

مدل خودرو:

پرادو GX چهار در

استایل:

شاسی بلند

سال تولید:

2016

گیربکس:

6 دنده - اتومات و دستی

دفرانسیل:

دو دفرانسیل

حجم موتور:

3956

قیمت:

52990 $

سیلندر:

6

سوپاپ:

24

اسب بخار:

207-5600

گشتاور:

381-4400

طول خودرو:

4930 mm

عرض خودرو:

1885 mm

ارتفاع:

1890 mm

وزن:

2220

سایز تایر:

265/65 R 1

سرعت:

320

شتاب:

9.8

مصرف سوخت:

9

حجم باک:

87

استاندارد سوخت:

ایربگ:

7 کیسه هوا

ترمز:

ترمز اضطراری اتوماتیک، ای بی اس، ترمز متناسب با سرعت شما

صندلی:

صندلی بزرگ تنظیم جلو و عقب، بعضی مدل ها روکش چرمی

تهویه هوا:

اتوماتیک

شیشه:

برقی

آینه بغل:

برقی

نور:

چراغ‌های مه شکن جلو، چراغ‌های جلو روشن

پادکست:

پادکست ندارد

ویدئو:

فاقد ویدئو

نقد و بررسی:

معرفی:

تویوتا پرادو یک نوع خودرو SUV بزرگ با کابینی شامل هفت صندلی، دارای قابلیت اطمینان اثبات شده، و خدمات بی همتاست. یک وسیله نقلیه WD 4 بزرگ که به عنوان یک ماشین خانواده بسیار راحت و به روز می‌باشد، و به صورت فوق العاده سخت ساخته شده است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفرهای راه دور و طولانی است.

 

پرادو 2016

 

این خودرو شامل پنج درب است. همه مدل ها به جز یک نسخه دارای هفت صندلی است. به جز نسخه ارزان قیمت GX که دارای حق انتخاب بین هفت صندلی و پنج صندلی است، همه پرادوها دارای چهار چرخ دیسک هستند. پرادو به عنوان یک خودرو SUV بزرگ، دارای پایین‌ترین قیمت است. انواع نسخه‌های ارائه شده آن شامل GX, GXL, VX و Kakaduمی‌باشند.

 

عملکرد فنی:

موتور چهار سیلندری توربودیزل با سرعت عملکرد متوسط 2.8 لیتر در پرادو که در سال 2015 معرفی شد به طور قابل توجهی سریع‌تر از هم رده‌های خود است. پرادو دارای این امتیاز است که از خودروهای مشابه خود (جیپ گرند چروکی و لندرور دیسکاوری) kg 1000 سبکتر می‌باشد و این بدین معنی است که شما می‌توانید جهت هدایت این خودرو 4WD توانایی بیشتری داشته باشید. این نسخه دارای میزان قدرتی برابر با 130 کیلو وات در 3400 دور و 420 نیوتن متر گشتاور در 1600 – 2400 دور است که این میزان در حالت انتقال دستی افزایش می‌یابد.

 

مشخصات فنی پرادو 2016

 

همچنین خریداران می‌توانند با انتخاب موتور به روز رسانی شده 4.0 لیتری V6 بنزینی که قدرتی به میزان KW 207 تولید و گشتاوری به میزان Nm 381 در نسخه‌های GXL، VX و Kakadu به میزان KW 5 بیشتر نسبت به مدل قبلی از قدرت بیشتری بهره ببرند البته در این موتور میزان مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر برابر 11.6 لیتر می‌باشد.

 

مشخصات فنی پرادو 2016

 

طراحی داخلی:

تویوتا پرادو جادار، تمیز و مرتب و بسیار کاربر پسند است. تمام سوئیچ‌ها و دستگیره‌ها بزرگ و به آسانی قابل گرفتن هستند، در حالی که کنترل‌های اصلی درب آن سبک و به آسانی قابل استفاده‌اند. تنها جنبه چالش برانگیز پیچیدگی تعدادی از سوئیچ‌های تنظیمات در مدل های همانند Kakadu است. در غیر این صورت، این خودرو دارای رانندگی بسیار آسان است. صندلی در پرادو امن و راحت است و مکانی زیبا برای سفرهای طولانی می‌باشد. تعلیق سازگار با سواری نرم در سطوح پایین جاده که سر و صدا در تمام سطوح، حتی جاده‌ها شنی به مقدار کم می‌باشد. موتور دیزل 2.8 لیتری آن بسیار آرام و صاف با استانداردهای دیزل مانند یک موتور دیزل در همه نسخه‌ها می‌باشد. موتور V6 بنزینی نیز بیش از حد آرام و صاف است. هر دو موتور با گیربکس شش زمانه اتوماتیک نرم می‌باشد.

 

پرادو 2016

 

پرادو یک ماشین بزرگ است و در ردیف عقب دارای صندلی بزرگ است که می‌توان به جلو و عقب تنظیم نمود، با فضای قرار گرفتن پای بیشتر و فضای بار که بیشتر منعکس شده است. با این حال، هنوز هم جهت نشستن سه بزرگسال تنگ می‌باشد. با توجه به قد درب بزرگ پرادو، رفتن به داخل و خارج خودرو از ردیف صندلی عقب راحت است. به همین ترتیب دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم خوب است. همانطور که در اغلب موارد، صندلی‌های ردیف سوم تنها برای کودکان یا بزرگسالان با قد کوتاه‌تر مناسب است. همه مدل ها دارای منافذ تهویه هوا برای سرنشینان صندلی عقب می‌باشند.

 

طراحی ظاهری:

تویوتا پرادو سری150 در اواخر سال 2009 عرضه شد و در نوامبر 2013 با یک طراحی جدید در ظاهر خارجی، با یک خط تیره جدید و برخی از ویژگی‌های اضافی به روز شد. در سپتامبر 2015 یک موتور 2.8 لیتری دیزل جدید و گیربکس اتوماتیک شش زمانه، به جای موتور قبلی دیزل 3.0 لیتری و پنج زمانه اتوماتیک ارائه شد. در نسل بعدی پرادو که در سال 2017 عرضه می‌شود در ارتفاع پرادو تغییراتی ایجاد میشود که در آن لاستیک زاپاس به زیر ماشین منتقل خواهد شد.

 

 

عملکرد رانندگی:

موتور توربو دیزل 2.8 لیتری توربو دیزل با مصرف سوخت کارآمد با دو موتور موجود در پرادو است. در آزمون رسمی (چاپ شده بر روی برچسب شیشه جلو اتومبیل) با گیربکس دستی میزان مصرف سوخت 7.9 لیتر در 100 کیلومتر است که این میزان در رانندگی واقعی به 10.5 لیتر می‌رسد. البته این خودرو بسیار سریعی در بزرگراه نیست.

 

موتور بنزینی V6 قوی تر است اما با مصرف سوخت بیشتر، که رسما 11.6 لیتر در km 100 می‌سوزاند. البته این موتور نسبت به نسخه دیزلی بسیار سریع‌تر است.

 

ایمنی:

همه مدل های پرادو دارای امتیاز عالی برای ایمنی هستند. همه مدل ها دارای هفت کیسه هوا و دوربین دید عقب‌اند. پرادو Kakadu شامل دستاوردهای ویژگی‌های اضافی قابل توجهی همچون سیستم ایمنی پیش سقوط است، که شامل ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار نقاط کور، کنترل کروز اتوماتیک، رادار فعال و هشدار ترافیک عقب می‌باشد.

 

پرادو 2016

 

قیمت و ارزش گذاری:

پرادو بخشی از خانواده لندکروزر است که سری 200 آن از 76،500 $ شروع می‌شود. محدوده پرادو از 52،990 $ برای انتقال دستی با موتور توربو دیزل GX پنج نفره شروع شده و تا 83490 $ برای مدل موتور بنزینی با انتقال اتوماتیک در نظر گرفته شده است.
نسخه موتور دیزلی پرادو GXL با گیربکس دستی در وسط محدوده با 59،990 $ می‌باشد.

 

  • Prado GX 5 seat manual diesel: $52,990
  • Prado GX 5 seat automatic diesel: $54,990
  • Prado GX 7 seat manual diesel: $55,490
  • Prado GX 7 seat automatic diesel: $57,490
  • Prado GXL 7 seat manual diesel: $59,990
  • Prado GXL 7 seat automatic diesel: $61,990
  • Prado GXL 7 seat automatic petrol: $60,990
  • Prado VX 7 seat automatic diesel: $73,990
  • Prado VX 7 seat automatic petrol: $72,990
  • Prado Kakadu 7 seat automatic diesel: $84,490
  • Prado Kakadu 7 seat automatic petrol: $83,490

 

 

دیگر آپشن‌های خودرو:

نسخه ارزان قیمت GX پرادو، این آپشن ها را ارائه می‌دهد:

صندلی‌های ردیف سوم و کیسه هوا پرده‌ای طولانی برای سرنشینان که این گزینه در GXL نیز به صورت استاندارد می‌باشد.

 

پرادو 2016

 

 

پرادو 2016

 

 

پرادو 2016

 

نسخه GXL همچنین آپشن‌های زیر را ارائه می‌دهد:

سیستم ناوبری ماهواره‌ای، درهای جانبی که ورود و خروج را از ماشین آسان تر می‌کند، ریل‌های سقف برای نصب و استقرار سیستم حمل بار، چراغ‌های مه شکن جلو، یک نقطه کور در منطقه حمل بار برای مخفی کردن هر آنچه که شما ممکن است در منطقه محموله نمی‌خواهید قرار دهید، سنسور های پارک عقب، تنظیم دمای داخل کابین مورد نظر راننده، مسافر و سرنشینان صندلی عقب و جلو به طور جداگانه و تنظیم کنترل آب و هوا سه منطقه.

 

نسخهVX بهترین و بیشترین آپشن‌ها را دارد:

سیستم تعلیق جنبشی پویا با قابلیت. KDSS تنظیم خودکار تنش در میله ضد رول تعلیق، معاوضه رینگ های آلومینیومی 17 اینچی استاندارد برای آلیاژهای 18 اینچی، چراغ‌های جلو روشن به طور خودکار برای زمانی که هوا تاریک می‌شود، برف پاک کن شیشه جلو اتومبیل به طور خودکار فعال در زمان بارش باران، صندلی با چرم کمرنگ و گرم، حق بیمه سیستم صوتی، سنسور های پارک جلو، صندلی‌های ردیف سوم مستقر و الکتریکی.

 

در مدل Kakadu آپشن‌های زیر وجود دارد:

سیستم ایمنی قبل از سقوط که شامل نوعی از ترمز اضطراری اتوماتیک، که در تصادف قریب الوقوع باعث هشدار صوتی و تصویری، قبل از تنش جهت بستن کمربند صندلی جلو می‌نماید، و در صورت لزوم فشار بر ترمز را اضافه می‌کند. سیستم هشدار به راننده از وجود وسایل نقلیه در نقاط کور هر دو طرف، کنترل کروز با رادار فعال، که به طور خودکار میزان سرعت خودرو را در ترافیک مقابل تنظیم می‌نماید. هشدار ترافیک عقب و پارکینگ، یک سان روف، یک جعبه یخچال در کنسول وسط، صندلی راننده به خاطر تنظیمات منحصر به فرد که برای دو سرنشین جلو متفاوت است. یک سیستم سرگرمی DV-D صندلی عقب، صوفس جاده. ویژگی‌های خاص Kakadu شامل یک قفل روشن راننده برای دیفرانسیل عقب، کنترل شتاب به طور خودکار و ترمز متناسب با سرعت شما، کنترل پایداری و کنترل کشش برای شرایط مختلف صوفس جاده. Kakadu همچنین دارای پایه رزینی و سیستم تعلیق عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع است که راننده می‌تواند تنظیمات سیستم تعلیق را جهت سوار شدن نرم تر، و یا تغییر دادن جهت اسپرت نمودن خودرو را انجام دهد.

 

 

منابع:

caradvice, whichcar, themotorreport, crsguide

اضافه کردن نظر

در صورت مشاهده موارد زیر نظر شما منتشر نخواهد شد.
1. استفاده از کلمات و واژه های نا مانوس مغایر با شرع و عرف.
2. توهین به قومیت، ملیت و زبان های کشور.

کد امنیتی
تغییر کد امنیتی