zomorodyadak-adv

مشخصات فنی خودرو: رنو اسکالا 2016

تصویر رنو اسکالا 2016
باز و بسته

خودرو:

رنو

مدل خودرو:

اسکالا

استایل:

شهری و خانوادگی

سال تولید:

2016

گیربکس:

5 دنده دستی

دفرانسیل:

جلو

حجم موتور:

1498

قیمت:

11914 $

سیلندر:

4

سوپاپ:

16

اسب بخار:

98-6000

گشتاور:

134-4000

طول خودرو:

4425 mm

عرض خودرو:

1695 mm

ارتفاع:

1505 mm

وزن:

1005

سایز تایر:

185/65 R15

سرعت:

160

شتاب:

13

مصرف سوخت:

6.37

حجم باک:

41

استاندارد سوخت:

یورو 5

ایربگ:

راننده - سرنشین - جانبی جلو

ترمز:

ABS - EBA - ESP - ASR

صندلی:

تنظیم ارتفاع صندلیهای جلو - محافظ سر

تهویه هوا:

اتوماتیک دوگانه

شیشه:

برقی

آینه بغل:

برقی - گرمکن - تاشوندگی برقی

نور:

زنون - سیستم شستشو - مه شکن

پادکست:

پادکست ندارد

ویدئو:

فاقد ویدئو

نقد و بررسی:

معرفی:

این سواری شیک از رنو با دو موتور بنزینی و دیزلی ارائه شده است. تأمین انرژی وسیع موتور بنزینی 1.5 لیتری، معروف به موتور XH2 قادر به تولید قدرت حداکثر به میزان PS 99 در rpm 6000 همراه با ایجاد گشتاوری حدود Nm 134در rpm4000 است. اسکالا دیزل مشتق شده با 1.5 لیتری DCI به تولید قدرتی به میزان PS86 و گشتاوری به میزان 200Nm است و در هر دو موتور گیربکس پنج زمانه (5 دنده) دستی استفاده می شود. فقدان یک جعبه دنده خودکار در این خودرو از ضعف های این خودرو است و آشکارا باعث می‌شود خودرو های دیگر موجود در این سری به عنوان رقیب این خودرو برجسته شوند.

 

رنو اسکالا 2016

 

رنو هیچ به روز رسانی و تبدیل آپشن ها به نوع خودکار در ساختار رنو اسکالا 2016 انجام نداده است. چرا باید این کار انجام می گرفت؟ وقتی این ماشین کاملا خوب بود. این خودرو کاملا از نظر ظاهر و بسیاری از قطعات مشابه خودرو نیسان سانی می باشد اما در زوایایی حتی بهتر از نیسان ارائه شده است. اسکالا اتوماتیک لادن با به کار بردن کروم در جلو پنجره مشبک و عقب و قسمت حامل CVTتغییراتی در ظاهر آن ایجاد کرده است. این چیزی است که آن را از دیگر خودرو های سیستم انتقال دستی، متفاوت نموده است.

 

عملکرد فنی:

اسکالا 2016 با دو نوع موتور 1.5 لیتری XH2 بنزینی و 1.5 لیتری K9K دیزلی طراحی شده است. موتور بنزینی، قدرتی برابر با bhp 97.02 تولید می نماید، در حالی که در موتور دیزلی به تولید bhp 84.8 توان خروجی رسیده است. موتور دیزلی مجهز به یک انتقال دنده دستی 5 زمانه است و موتور بنزینی در دو نوع انتقال دنده دستی و انتقال دنده اتوماتیک X-TRONIC ارائه شده است. موتور بنزینی 1.5 لیتری رنو اسکالا با تولید 134 نیوتن متر گشتاور و موتور دیزلی 1.5 لیتری با حداکثر قدرت به میزان 200 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

 

طراحی داخلی:

فضای داخلی رنو اسکالا 2016 بسیار مجلل می باشد. فضای داخلی با دقت طراحی شده است. این خودرو با اثاثیه یا لوازم داخلی واقعا خوب مجهز شده است که قطعا یک احساس فوق العاده راحت به سرنشینان می دهد. صندلی در گونه ای طراحی شده است که ممکن است برای سرنشینان ایجاد احساس راحتی حتی در مسافت های طولانی نماید، برای صندلی حرکت به عقب و به اطراف با ارائه پشتیبانی در نظر گرفته شده است.

 

پوشش داخلی رنو اسکالا مخمل خواب دار است و محیط مناسبی برای سفر ایجاد می کند. این سواری راحت است و دارای بسیاری از ویژگی های خودرو های بسیار لوکس می باشد. مجموع خطوط تیره آن را جذاب نموده است و صفحه نمایش اطلاعات (MID) در آن بسیار مفید است. صندلی در هر دو طرح پارچه ای و چرم و اثاثیه یا لوازم داخلی مجلل و دارای حق انتخاب در هر مدل می باشند. فرمان دارای یک روکش چرم است که بر روی آن کنترل صوتی دستی شامل یکی از ویژگی های بسیار مطلوب است. واحد تهویه مطبوع بسیار موثر است و کنسول وسط موجود در آن که شبیه به نیسان سانی است.

 

ماشین کاملا جادار و 5 مسافر با سهولت می‌توانند بنشینند. میزان فضای بار شامل فضای بوت به میزان 490 لیتر برای ذخیره لوازم به اندازه کافی می باشد و دارای یک مخزن سوخت 41 لیتری نیز هست. این خودرو همچنین دارای اتاق پا کافی برای همه سرنشینان خود به همراه فضای سر مناسب و معقول و فضای شانه مناسب است.

 

طراحی ظاهری:

از نظر بعدی، رنو اسکالا 2016 شبیه به نیسان سانی است. این خودرو با ابعاد m 4.43 در طول، m 1.7 در عرض و m 1.5 در ارتفاع می باشد. فاصله این خودرو از زمین به اندازه 165 میلی متر به میزان مناسب و معقول است. اسکالا، هر چند به نظر می رسد مانند مدل بهسازی شده از نیسان سانی خرس مانند دارد، اما شباهت فوق العاده ای به Renault Fluence نیز دارد.

 

این خودرو دارای پنجره های جلو هوشمند است و به نظر می رسد که از اطراف کشیده شده‌اند، به صورت برجسته و واضح تر از مدل‌های قبل است. سپر به زیبایی شکل گرفته است و به این سواری یک نمای قابل توجه و توانا می دهد. مجموعه عقب دارای دم چراغ خوب و نوشته SCALA برجسته بیش از پیش بر روی درب صندوق عقب به صورت نقش برجسته است. قوس چرخ به رنگ بدنه با چرخ های آلیاژی (رینگ) که تاکید بر سبک بودن این سواری دارد.

 

علائم مربوطه حک شده بر روی طاق چرخ از اواسط پایان تیپ و بالای آن با مجموعه ای درجه یک از چرخ های آلیاژی 15 اینچی مجهز شده است. این رینگ شیک با شعاعی به اندازه 185/65R15، طراحی شده است که به صورت کامل نیاز های شما را در جاده فراهم می کند. در حالی که، مدل ساده پایه، دارای مجموعه ای از چرخ های فولادی 14 اینچی قوی است که مد روز می باشند و چرخ را کامل پوشش می دهند، که با شعاع های بدون تیوب مشابه اندازه 185/70 R14 می باشد.

 

عملکرد رانندگی:

موتور بنزینی با انتقال پنج زمانه دستی و کارآمد و گیربکس اتوماتیکCVT و جعبه دندهX-TRONIC همراه است. نسخه انتقال دستی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت را در حدود 13.58 ثانیه عبور می کند، در حالی که رسیدن به یک سرعت حدود 155 کیلومتر در این خودرو مناسب و معقول است. این خودرو با انتقال خودکار می تواند سرعتی بالا و قابل توجه 160 کیلومتر در ساعت را بپیماید. شتاب در این نسخه از 0 تا 100 کیلومتر نزدیک به 12.11 ثانیه می باشد. در حالی که، انواع موتور دیزلی در حدود 16 ثانیه تایم، برای سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز دارند. این نوع موتور موفق به رسیدن به سرعت بالا در محدوده KMPH 160 - 165 می باشد، که بد نیست.

 

ایمنی:

ویژگی های ایمنی در اسکالا 2016 شامل کیسه هوای دوگانه منفعل می باشد، در حالی که ABS از ویژگی های ایمنی فعال این خودرو است.

 

این آخرین نسخه از سواری رنو اسکالا با تجهیزات بسیار زیادی از جنبه های بسیار مهم لوازم محافظت مجهز شده است. این خودرو با یک سیستم ترمز ضد قفل پیشرفته که به یک سیستم توزیع ترمز الکترونیکی مجهز شده است. کیسه هوا جلو دوگانه برای هر دو مدل وجود دارد، در حالی که نوع پایه تنها شامل یک کیسه هوای راننده می شود.

 

جدای از این، این خودرو شامل ترمز اضطراری و کمکی، سرعت سنج، قفل درب خودرو، موانع سر قابل تنظیم (جلو و عقب)، گرمکن پنجره عقبی با تایمر، پنجره قدرتی ضد قفل در سمت راننده (با سیستم لمسی جهت بالا و پایین بردن)، سیستم پیشرفته موتور برای جلوگیری کردن از هر ورود غیر مجاز، سیستم متغیر برف پاک کن جلو متناوب با واشر و چراغ جلو به سبک چراغ دودی می باشد. همه این ویژگی ها با هم باعث می شود این سری از سواری، بیش از حد امن باشد.

 

تست آلایندگی هوا

امتیاز جهت اقتصاد سوخت سالم در این خودرو به میزان Kmpl 21.64 در بزرگراه است که کاملا امتیاز خوبی است در حالی که، امتیاز آن در حدود Kmpl 18.5 در جاده های شهری می باشد. از سوی دیگر، موتور بنزینی خود می تواند در حداکثر مسافت پیموده شده امتیاز Kmpl 16.95 در بزرگراه ها و امتیازی در حدود Kmpl 13.5 تحت شرایط ترافیک شهری ارائه نماید. در همین حال، نسخه های خودکار می توانند در مسافت پیموده شده امتیاز Kmpl 17.97 در بزرگراه ها و امتیازی حدود Kmpl 14 در سطح شهر را دریافت نمایند.

 

قیمت و ارزش گذاری:

Diesel RxL (Diesel)

8,99,067 Rs*

13,487 $

Diesel RxZ (Diesel)

9,39,365 Rs

14,091 $

RxL (Petrol)

7,94,078 Rs

11,912 $

 

* Rs یا روپیه، واحد پول هند می باشد.

 

دیگر ویژگی های خودرو:

این خودرو دارای ویژگی های بسیاری در فضای داخلی می باشد که عامل رانندگی آسان و همچنین در هدایت آن می شود. برخی از این ویژگی شامل تهویه مطبوع، دریچه های AC عقب، پنجره های قدرتی، و امکان پذیر بودن برای پنج بزرگسال جهت نشستن در ماشین بدون هیچ گونه مسئله به راحتی می باشد. نگهدارنده فنجان عقب در ماشین، نیز در آن وجود دارد.

 

دو بازوی استوار و مقدار زیادی فضای ذخیره سازی در ماشین است که البته، قادر خواهید بود بسیاری از لوازم را در بوت خودرو دخیره نمایید، همچنین جهت قرار دادن برخی از لوازم مانند تلفن، بلیط و دیگر چیز های کوچک خود از داشبورد و یا حتی دسته های صندلی جلو می توانید استفاده نمایید.

 

این خودرو شامل دیگر ویژگی ها مانند سیستم شروع / توقف موتور با فشار دکمه، سیستم چند منظوره کلید هوشمند، سیستم الکتریکی ORVM قابل تنظیم، فرمان الکتریکی شیب دار قابل تنظیم قدرتی، بلورس راحتی عقب، آینه درب، هشدار درب نیمه بسته می باشد.

 

این سواری دارای یک آرایش صندلی برای پنج مسافر است و با تعهدات مناسب و ارتفاع مناسب اتاق جهت قرار دادن سر برخوردار است. اسکالا دارای ظرفیت بوت از 490 لیتر و دیگر فضاهای ذخیره سازی می باشد که آن را یک ماشین بسیار مطلوب نموده است. اسکالا شامل یک سیستم یکپارچه پخش MP3 / CD با چهار بلندگو است، که سفری لذت بخش را ایجاد می نماید.

 

اضافه کردن نظر

در صورت مشاهده موارد زیر نظر شما منتشر نخواهد شد.
1. استفاده از کلمات و واژه های نا مانوس مغایر با شرع و عرف.
2. توهین به قومیت، ملیت و زبان های کشور.

کد امنیتی
تغییر کد امنیتی