zomorodyadak-adv

مشخصات فنی خودرو: رنو داستر 2016

تصویر رنو داستر 2016
باز و بسته

خودرو:

رنو

مدل خودرو:

داستر

استایل:

شاسی بلند

سال تولید:

2016

گیربکس:

4 دنده اتوماتیک

دفرانسیل:

جلو

حجم موتور:

1998

قیمت:

بزودی قیمت های به روز قرار داده میشود.

سیلندر:

4

سوپاپ:

16

اسب بخار:

135-5750

گشتاور:

195-4000

طول خودرو:

4315 mm

عرض خودرو:

2000 mm

ارتفاع:

1682 mm

وزن:

1359

سایز تایر:

215/65R16

سرعت:

176

شتاب:

11.4

مصرف سوخت:

8

حجم باک:

50

استاندارد سوخت:

یورو 5

ایربگ:

راننده - سرنشین

ترمز:

ABS - EBA

صندلی:

پارچه ای - روکش چرم سفارشی

تهویه هوا:

دستی

شیشه:

برقی

آینه بغل:

برقی

نور:

چراغ مه شکن مهتابی

پادکست:

پادکست ندارد

ویدئو:

فاقد ویدئو

نقد و بررسی:

معرفی:

رنو داستر موفقیت بزرگی برای خودروسازی فرانسوی در هند بوده است، این ماشین از سال 2013 وارد هند شده است. پس از چند دوره استفاده از خودرویCreta Hyundai ، در سال 2015 این دژ توسط رنو داستر شکسته شد. داستر در حال حاضر نزدیک به150.000 واحد فروخته شده و با چهره تاج مانند، در انواع جدید به بازار عرضه شد. این خودروی "جدید" برای اولین بار در نمایشگاه خودرو در فوریه سال 2016 پرده برداری شد. راه اندازی فروش رنو داستر در بازار به تازگی صورت گرفته و انتظار می رود با معرفی مدل AMT آن در بازار بیش از حد انتظار طرفدار داشته باشد.

 

2016-Duster-review

 

عملکرد فنی:

تأمین انرژی در مدل جدید رنو به وسیله همان موتور های 1.5 لیتری DCI دیزل و 1.6 لیتری بنزینی K4M که وظیفه خود را در مدل های قبلی به درستی انجام می دادند، صورت می گیرد. هر چند هر دو دستگاه دارای انتقال قدرت هستند که ادعا می شود در پالایش، عملکرد بالایی دارند. اما موتور بنزین سوز آن با گیربکس اختیاری (قابل تغییر دستی و اتوماتیک) 6 زمانه AMT (با نام مستعار آسانR AMT گیربکس) که مطمئنا باعث می شود رانندگی راحت تر در اطراف جاده های شهرستان صورت گیرد، آمده است. در حالی که انواع دیگر در ادامه با دسترسی به انتقال 5 زمانه و 6 زمانه دستی مجهز شده اند.

 

در زیر کاپوت رنو جدید داستر 2016 ویژگی های صف موتور قدیمی، یعنی موتور بنزینی 1.6 لیتریK4M با میزان قدرت bhp 108.45 و با گشتاور Nm 245 و یک موتور دیزل 1.5 لیتریDCI با قدرت bhp 83.8 با گشتاور Nm200 ارائه داده شده و در حالی که در سابق موتور رنو داستر قادر به ارائه بازده حداکثر توان خروجی bhp 102.53 با گشتاور Nm 148 بوده، یعنی حدود یک دوم از قدرت خروجی تنظیم شده خودرو جدید است. سه نوع گیربکس در مدل‌های مختلف رنو داستر وجود دارد: یک نوع انتقال دستی 5 زمانه، یک انتقال 6 زمانه دستی و اتوماتیک اختیاری (فقط در مدل AMTدیزل).

 

طراحی داخلی:

در داخل ماشین یک قالب جدید ایجاد شده است. فضای کابین را روکش پلاستیک قهوه‌ای تیره به جای بژ سابق (در حال حاضر دو مدل با رنگ سیاه ارائه شده است) تشکیل می دهد. روکش صندلی با پارچه قهوه ای جدید نگاه و احساس خوبی را ارائه داده است. کنسول مرکزی در حال حاضر با تزئین سیاه و سفید طراحی شده و کنترل در آن AC است ولی هوشمندانه طراحی نشده و دکمه های لمسی جدید و صفحه ای با احساس بیشتر، تغییر نموده است. بالای صفحه نمایش لمسی، سیستم ناوبری و دوربین معکوس حفظ شده است. فضای کابین و راحتی صندلی ها دقیقا مانند قبل است و به همین ترتیب باقی می ماند که این مسئله یک مزیت در این مدل است.

 

در زیر کنسول مرکزی شما عنصر واقعا جدیدی را پیدا می کنید. در مدل گذشته قرار بود برای تعامل با مدلAWD این تغییرات ایجاد شود، در حالی که این مدل هنوز هم وجود دارد، اما در حال حاضر هیچ تغییری در AMT صورت نگرفته است! سیستم گیربکس اتوماتیک و آسان رنو با عنوان گیربکس R-AMT اساسا یک سیستم مجهز به کنترل برقی و موتور کامپیوتری است. این مسئله اساسا با چرخ دنده در حال تغییر است و بنابراین آن را بیش از یک سیستم منظم 6 زمانه دستی گیربکس و قابل کنترل می کند.

 

طراحی ظاهری:

در مدل فیس لیفت برخی از عناصر طراحی آن در کارخانه برزیلی SPECساخته شده است. تغییر با جایگزینی پنجره جلو مشبک چند دندانه در SUV جمع و جور تنها با یک پنجره مشبک دندانه کروم، همراه با چراغ جلو که دوباره طراحی شده و سپر جلو ایجاد شده است.

 

این خودرو همچنین با طراحی ترمز جلو نقره و عقب صفحه ای، ریل های جدید سقف کایاک، چراغ مه شکن مهتابی با حذف دور آن، چرینگ های 16 اینچی، روکش فلزی بدنه اصلاح شده و نرده چراغ عقب جدید و رنگ های بدنه به رنگ های جنگلی قهوه ای، مروارید سفید، مهتاب نقره ای، آتشین قرمز، کهکشان سیاه، خاکستری و آمازون سبز چهره جدیدی به رنو 2016 با انتخاب هفت رنگ از رنگ های بیرونی در دسترس ساخته شده است.

 

عملکرد رانندگی:

درAMT هیچ مهم نیست که گیربکس اتوماتیک مدرن باشد و یا به صورت دستی در همتای اسپرت آن ارائه شود. البته در تیپ AMT برخی مدل اتوماتیک را بهتر از دستی می دانند. سیستم AMT ZF دارای منابع بهینه سازی شده برای کمترین لرزش در رانندگی و بیشترین سرعت در زمان است و تصور یک CVT - در درجه اول را از رانندگی در ترافیک خیابان های شهری ارائه می دهد.

 

ایمنی:

تجهیزات ایمنی استاندارد مانند مدل قبل در رنو داستر 2016 باقی مانده است. کیسه هوا در استاندارد RXE از دست رفته، در حالی که ترمز ضد قفل ABS و ترمز الکترونیکی توزیع نیروی EBDنیز تنها در RXE مجهز موجود است. فقط یک کیسه هوای راننده در مدل RXL و RXS وجود دارد و تنها RXZ با دو کیسه هوا به عنوان مدل استاندارد موجود است که به خیلی خوب نیست. ارائه دو کیسه هوا و ترمز ABS به عنوان حداقل آپشن اختیاری در تمام مدل ها موجود است.

 

مزان مصرف سوخت:

این خودرو با ارائه چهره خوب در مصرف سوخت در مسافت پیموده شده به میزان kmpl 13.06 برای موتور بنزینی، kmpl 19.87 برای موتور دیزلی با قدرت 83 اسب بخار و kmpl 19.6 برای موتور دیزلی با قدرت 108 اسب بخار و با انتقال دستی در مدل AMT و با بهره وری سوخت به میزان kmpl 19.72 در خودروی AWD با موتور دیزلی با قدرت 108 اسب بخار ارائه می دهد.

 

قیمت و ارزش گذاری:

قیمت این خودرو بر اساس دو نسخه 4x2 و 4x4 در نسخه های مختلف به صورت زیر ارزش گذاری شده است:

AED 49900 - 63500 2016 Renault Duster 2.0 16V (4x2)
AED 58500 - 60000 2016 Renault Duster 2.0 16V (4x4)

 

دیگر ویژگی های خودرو:

رنو داستر 2016 با مدل جدید دارای یک پکیج تجهیزات اضافی است که باعث می شود ویژگی های آن بیشتر از مدل پیشین باشد. در حالی که انواع AWD دارای تجهیزات بالاتر با فضای داخلی زرشکی - سیاه با فضای اسپورت پارچه ای دونفره و در انواع دیگر با تم چوب سدر، داخل کابین به صورت سیاه و سفید با تزئینات برجسته پارچه است. این خودرو نیز با یک سیستم ناوبری و با رسانه های جدید، دو طبقه در داشبورد لمسی نرم، با مواد جدید، صندلی پارچه ای، AC اتوماتیک، دوربین دید عقب با دستورالعمل جدید، بافت جدید، سیستم خودکار بالا / پایین پنجره ضد سرقت، حالت سازگار با محیط زیست و کنترل مجهز کروز با محدود کننده سرعت است. هر چند، طراحی داخلی بدون تغییر باقی مانده است.

 

با تجدید نظر در ویژگی های جدید داخلی، مدل جدید رنو 2016 در بازار بیشتر از مدل قبلی فروش داشته است.

 

بقیه ویژگی ها شبیه به مدل قبلی ولی به روز شده است و با 2 سیستم صوتی DIN مجهز باUSB ،AUX و اتصال بلوتوث به فرمان نصب شده است. سیستم صوتی و کنترل تلفن و همچنین ویژگی های ایمنی بیش از حد در جلو نسبت به مدل های قدیمی طراحی شده است. مدل داستر جدید همچنان دارای سیستم حفاظت کیسه هوای جلو همراه با سیستم ترمز ضد قفل ABSو سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و سیستم کمک ترمز با سیستم کمک به شروع، قفل مرکزی، قفل خودرو حساس به سرعت و ضربه و یادآور کمربند ایمنی راننده می باشد.

 

اضافه کردن نظر

در صورت مشاهده موارد زیر نظر شما منتشر نخواهد شد.
1. استفاده از کلمات و واژه های نا مانوس مغایر با شرع و عرف.
2. توهین به قومیت، ملیت و زبان های کشور.

کد امنیتی
تغییر کد امنیتی