zomorodyadak-adv

مشخصات فنی خودرو: تویوتا کرولا Ascent Sport 2016

تصویر تویوتا کرولا Ascent Sport 2016
باز و بسته

خودرو:

تویوتا

مدل خودرو:

کرولا Ascent Sport

استایل:

اسپرت

سال تولید:

2016

گیربکس:

6 دنده دستی

دفرانسیل:

جلو

حجم موتور:

1310

قیمت:

بزودی قیمت های به روز قرار داده میشود.

سیلندر:

4

سوپاپ:

16

اسب بخار:

103-6400

گشتاور:

173-4000

طول خودرو:

4275 mm

عرض خودرو:

1760 mm

ارتفاع:

1460 mm

وزن:

1310

سایز تایر:

205/55R16

سرعت:

0

شتاب:

9.2

مصرف سوخت:

7.3

حجم باک:

50

استاندارد سوخت:

-

ایربگ:

کیسه هوا جلو، کیسه هوا پرده ای دو سمت در جلو و عقب، یک کیسه هوا زانو راننده و کیسه هوا کوسن مسافر

ترمز:

ترمز استاندارد با ثبات، قابلیت کنترل کشش و خاصیت ضد قفل

صندلی:

صندلی راننده شش حالته قابل تنظیم و چهار راه صندلی مسافر جلو

تهویه هوا:

-

شیشه:

برقی

آینه بغل:

آینه گرمکن، برقی، تاشو

نور:

چرخ های 15 اینچی فولادی، چراغ های جلو چراغ نور پایین با هالوژن پرتو های بالا، چراغ های LED

پادکست:

پادکست ندارد

ویدئو:

فاقد ویدئو

نقد و بررسی:

معرفی:

تویوتا کرولا خودوریی که در نیم قرن تولید به 11 امین نسل خود رسیده است در سال 2016 نیز باز هم به بازار ارائه شد، این خودرو که در صف پر فروش ترین خودرو های سواری کوچک جهان قرار دارد، دوباره جهت احترام به حسن انتخاب طرفداران با سلیقه خود دوباره تولید شد تا جمعیت علاقه مندان خود را خشنود نماید.

 

toyota-crolla-2016-spor-inf

 

بسیاری از نقاط قوت کرولا فعلی را می‌توان در داخل آن جستجو نمود. طراحی جدید است و به جرات می‌توان گفت یک خودروی شیک در کلاس سواری کوچک که به طور سنتی موقر است. رابط کاربری سیستم سرگرمی برای استفاده آسان به لطف نحوه نمایش و کنترل خوبی که برای آن سیستم قرار داده شده است. و همچنین صندلی عقب کرولا که دارای فضای قرار دادن پا به نسبت بیشتر از بسیاری از خودرو های سواری و سبک متوسط را فراهم می کند.

امتیازات زیادی به کرولا اضافه شده است که آن را در خور ستایش می‌کند مانند موفقیت در تست تصادف، اقتصاد سوخت بالا و ارزش فروش مجدد فوق العاده بالا (افت قیمت پایین) که شما را در آن چه که از یک خودرو می خواهید، خشنود می سازد.

 

فقط در نظر داشته باشید که اگر شما ارزش تعامل خودرو با راننده را بدانید، کرولا است که به شدت الهام بخش این مسئله در پشت چرخ های خود است. گزینه های بیشتر پویا، شامل پیچیدگی و به همین ترتیب بهره وری سوخت مانند مزدا 3 و با صرفه بودن و در عین حال سرگرم کننده همچون فوکوس هارد فورد.

 

اگر چه این خودرو همانند الانترا هیوندای اسپورت نیست، اما این خودرو به اندازه کافی سبک و با یک قیمت جذاب می باشد، و همیشه در کنار خودرو های محبوب مدنی هوندا و Jetta فولکس واگن رقیب قوی میباشد. اما تویوتا هنوز هم امتیاز "B" را در تست ادموندز بدست آورده است، شاید سایر اتومبیل های کوچک ممکن باشد عنوان این خودرو را بر این اساس سرقت کنند، اما اجازه ندهید که شما را از صلاحیت اساسی کرولا 2016 دور نماید.

 

کرولا 2016 در چهار تیپ به بازار ارائه شده است: L، LE، LE Eco و S.

 

عملکرد فنی:

در دفاع از خودرو کرولا، درست است که دارای محدوده حمل بار کم عمق می باشد اما حداقل وجود یک چرخ یدکی با اندازه کامل بدون فضای محافظ موجود است. این خودرو هم کلاس خودرو های مزدا 3، 308 LوI30 هیوندای و گلف فولکس واگن می باشند.

 

از قابلیت‌های زیر پوستی تویوتا این است که با توجه به MY16 که چند ترفند در سیستم تعلیق دار و با پیشرفت های ساخته شده با رول میرایی و خط مستقیم اولیه راحت ایجاد شده است.

 

به طور خلاصه، از سیستم مک فرسون در کمک فنر جلو، بوت تثبیت کننده و کویل جدید در تلاش برای بهبود راحتی سواری و رسیدن به ثبات استفاده شده است. با توجه به سیستم تویوتا، شکل سیم پیچی با چشمه های نیروی کاهش جانبی تغییر داده شده است، در حالی که مقاومت پیچ و تاب بلبرینگ با کاهش تبخیر می یابد، و به لحاظ نظری کمک به احساس خوب حرکت دادن فرمان می کند.

 

پوشش بازیافتی شده به سطح داخلی بوش تثبیت کننده اعمال می شود، این مسئله کمک به راحتی سوار می نماید، چرا که ایجاد یک ایست نرم و صاف می کند. میرایی از خصوصیات نیروی سیستم تعلیق عقب و چرخش پرتو نیز برای راحتی و ثبات بیشتر مسترد شده است.

 

اما یک قسمت از ماشین که تغییر نکرده است موتور این خودرو است، که دارای طراحی اساسی است، اما پس از آن دوباره یک منبع برای قابلیت اطمینان معروف کرولا ایجاد شده است.

 

موتور 1.8 لیتری بنزینی طبیعی آسپیره با قدرت kW 103 درrpm 6400 و گشتاور Nm 173 در rpm 4000، به این معنی است که شما بیشتر از آن که دور موتور بالا داشته باشید، دارای قدرت موتور بالایی هستید. البته توربو موتور 1.4 لیتری گلف که دارای گشتاور Nm 200 در rpm1400 هنوز هم در صدر می باشد. قابل ذکر است که خودور مزدا 3 نیز دارای موتور 2.0 لیتری با قدرت kW 114 و گشتاور 200 Nm می باشد.

 

با این وجود، پالایش موتور طوری است که هرگز احساس لرزش در آن نمی کنید، و عملکرد آن، در حالی که هرگز خیلی سریع نیست، اما به علت خطی شدن و دارای سرعت قابل قبول برای انجام وظایف روزانه است.

 

طراحی داخلی:

سیستم تویوتا لینک مبتنی بر نرم افزار می‌تواند به شما مشاوره دهد که زمان واقعی برای دریافت سوخت چه موقعی است، همچنین شما به آسانی از آخرین اطلاعات آب و هوا خبر دار شوید. شما همچنین می توانید برای یافتن اقامتگاه محلی، رستوران ها و کسب و کار در منطقه خود جستجو کنید.

 

ارگونومی خیلی خوب در نقطه متمرکز، با تعداد زیادی از صندلی و تنظیم فرمان با چرخش راحت، همه چیز به آسانی در دسترس است، و مجموعه ای از دکمه ها بر روی فرمان و سیستم کنترل صدای مناسب و معقول به خوبی تعبیه شده است.

تویوتا به طور معمول با میزان فضای مناسب در کابین، و با دو جای فنجان نگه دار خوب، یک کنسول وسط مناسب و معقول و جیب روی درب قابل توجه در دسترس هم در جلو و عقب کابینی جادار ساخته است.

 

صندلی با پارچه سیاه و سفید در ردیف جلو زیبا است، هر چند شما می توانید برای دریافت یک کشش مناسب و معقول پس از چند ساعت از تنظیمات آن استفاده نمائید. وجود یک دوربین دید عقب در تمام مدل ها ستودنی است، هر چند شما هنوز هم جهت دید نقاط کور در تنگنا هستید.

 

صندلی های عقب در وسط راهرو با ایجاد فضای پا و ارتفاع مناسب جهت خوب قرار گرفتن سر، به این معنی است که این فضا برای دو بزرگسال و یا سه کودک (کمربند ISOFIX وجود دارد) با آرامش نسبی مناسب است. ردیف عقب با تقسیم برابر 60:40 دارای فضای آزاد ذخیره سازی اضافی می شود، که یک فضای خوب به اندازه 280 لیتر فضای بار با کمک صندلی های عقب در آن ایجاد نمود.

 

طراحی ظاهری:

حقیقت گفته شده این است که، این خودرو کاملا یک ماشین کوچک دوست داشتنی با بینی تهاجمی است، که طرح رنگ مشکوکی دارد، ولی طرح جدید آن شباهت به برهنه یک مگان رنو دارد.

 

ترفند یک ظاهر طراحی شده بیش از نوع قدیمی شامل سپر jigged جلو، جلو پنجره گسترده تر و پایین تر، آرم برجسته تر تویوتا و دسته چراغ جلو جدید و همچنین یک آنتن جدید در این خودرو وجود دارد.

 

بزرگترین تغییر که در نظام رسانه ای خودرو جدید است و غالب، کابین راننده است و سطح فراگیر جدید سیاه و سفید که مدرن تر و جذاب تر از مدل قبلی ایجاد شده است.

 

عملکرد رانندگی:

در حالی که کرولا تک به تک به اندازه کافی برای متوقف کردن خودرو از احساس شناور به صورت مستقیم در پیش رو کنترل می شود به شما احساس ثبات و سکون در سرعت های بالاتر را می دهد. این احساس استحکام و راحتی در سطح خوبی تقویت می شود آن هم به مدد کشنده صدا فایروال، و عایق قابل قبول از صدای باد و سر و صدا تایر است.

 

از نظر پویایی به طور کلی، کرولا یک بیت از یک بسته تعجب برانگیز است. سیستم نقشه خوانی و فرمان برقی کمک کرده است که به راحتی در مقاومت بیشتر در سرعت های بالاتر تنظیم شود.

 

در تست های انجام شده ادموندز، کرولا LE سازگار با محیط زیست 60 مایل در ساعت را در 9.2 ثانیه پیموده، که قابل مقایسه با یک هوندا مدنیNCVT مجهز است اما نزدیک به یک دوم شتاب مزدا 3 که در پشت آن پرسه می زند.

 

در تست ترمز، یک کرولا LE سازگار با محیط زیست با دیسک عقب سرعت 60 مایل در ساعت را در 130 فوت نگه میدارد، در نتیجه نسبت به دیگر رقبا در سطح متوسط متوقف می شود.

 

ایمنی:

همه تویوتا کورولا 2016 استاندارد با ثبات و کنترل کشش و ضد قفل ترمز به کمک ترمز آمده است. همچنین استاندارد کیسه هوا سمت جلو، کیسه هوا پرده ای دو سمت در جلو و عقب، یک کیسه هوا زانو راننده و یک کیسه هوا کوسن صندلی مسافر نیز در آن ها موجود است. دوربین دید عقب استاندارد در همه مدل ها به جز نسخه L موجود است.

 

توجه داشته باشید که کرولا 2016 از ترمز درام عقب، تنها در نسخه S به علاوه، نسخه ویژه S در طرمس ارتقاء به عقب دیسک قرار گرفته است.

 

در تست تصادف دولتی، کرولا امتیاز بالا به طور کلی از پنج ستاره را به دست آورده، از جمله پنج ستاره برای اثرات فرونتال و پنج ستاره برای اثرات جانبی. موسسه بیمه ایمنی بزرگراه در آزمون مستقل برای پیشانی افست، تاثیر جانبی و سقف قدرتی با همپوشانی متوسط به کرولا امتیاز بالای "خوب" اعطا نموده و در آزمون پیشانی جبرانی کوچک کف هر چند، کرولا امتیاز دوم کمترین را از مؤسسه دریافت نموده است و همین امتیاز برای سهولت در استفاده از سیستم صندلی کودک دریافت کرده است. و در طراحی صندلی و پشتی سر نیز امتیاز "خوب" برای حفاظت از ضربه زدن در اثر برخورد عقب به آن داده شده است.

 

تست آلایندگی هوا:

اقتصاد سوخت EPA با برآورد کرولا به صورت انتخابی امتیاز MPG 31 به صورت ترکیبی (27 در سطح شهرستان / 36 در سطح بزرگراه) میباشد.

 

مدل چهار زمانه اتوماتیک نیز امتیاز mpg 31 را به صورت ترکیبی (28/37) بدست آورده است.

 

با گیربکس شش زمانه CVT امتیاز mpg32 به صورت ترکیبی (29/38) است.

 

LE و یک امتیاز mpg 32 در ترکیبی (29/37) می‌باشد.

 

در S سازگار با محیط زیست نیز امتیاز mpg 35 به صورت ترکیبی (30/42) می‌باشد.

 

به صورت استاندارد امتیاز mpg 34 در ترکیبی (30/40) را به این نسخه ها اعطا نموده است.

میزان مصرف سوخت:

تویوتا ادعا می کند ترکیب مصرف چرخه سوخت 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. البته در رانندگی واقعی در اطراف 7.8 لیتر در 100 کیلومتر به طور متوسط تخمین زده شده است. یکی دیگر از عوارض جانبی موتور قدیمی تر تمایل برای اجرا بر روی بنزین 91RON می باشد که ارزان تر است.

 

قیمت و ارزش گذاری:

در حال حاضر قیمت 19،790 $ برای این خودرو در نظر گرفته شده است. قیمت کلیه نسخه ها به شرح زیر است:

 

L $17,300 starting

LE $18,735 starting

LE Eco $19,135 starting

S $19,365 starting

 

دیگر ویژگی‌های خودرو:

ویژگی‌های استاندارد در مدل پایه L شامل:

چرخ های 15 اینچی فولادی، چراغ های جلو چراغ نور پایین با هالوژن پرتو های بالا، چراغ های LED در حال اجرا، لوازم جانبی طراحی، تهویه هوا، چرخ فرمان شیب دار و تلسکوپی با کنترل کمکی، یک صندلی راننده شش حالته قابل تنظیم و چهار صندلی مسافر جلو، یک تقسیم 60/40 تاشو صندلی عقب، اتصال بلوتوث، سیستم صوتی Entune با صفحه نمایش لمسی 6.1 اینچی، کنترل صدا، شش بلندگو، دستگاه پخش سی دی، یک پورت USB، یک جک صوتی کمکی برای کاربران آیفون، سیستم چشمی siri و یک سیستم کنترل صدا رایگان.

 

در مدل LE:

رینگ های 16 اینچ استیل، گرمکن آینه ها، برف پاک کن متناوب متغیر، ورود بدون کلید، لبه فلزی کابین، کنترل کروز، کنترل آب و هوای اتوماتیک و دوربین دید عقب. واجد شرایط برای نصب سیستم Entune به علاوه گزینه سیستم صوتی، و بسته ای که اضافه می کند سیستم ماهواره ای و رادیو HD و برنامه پیشآهنگی GPS و لینک که نمایش ناوبری گوشی های هوشمند در صفحه نمایش لمسی مرکزی کرولا را ارائه می دهد.

 

همچنین در این مدل علاوه بر موارد بالا اضافه می شود:

چرخ های آلیاژی 16 اینچی، چراغ های مه شکن و واجد شرایط بودن برای هر دو سان روف اختیاری و بسته درایور راحتی، که شامل سانروف که می افزاید: ورود بدون کلید و احتراق، یک آنتن سقفی (در مقابل آنتن استاندارد و در شیشه ای) و سیستم های صوتی Entune حق بیمه با سیستم ناوبری یکپارچه و سیستم Entune مجموعه برنامه یکپارچه سازی تلفن همراه نرم افزار.

 

LE سازگار با محیط زیست با ویژگی های LE شروع می شود و می افزاید: به حداکثر رساندن بهره وری موتور و تنظیم انتقال، چرخ های فولادی 15 اینچی و تایرهای کم نورد مقاوم، اسپویلر عقب و آیرودینامیک افزایش یافته است. LE سازگار با محیط زیست به علاوه دارای ویژگی های LE Plus است و اضافه می کند چرخ های ویژه 16 اینچی، پنجره کروم تر و تمیز، حالت رانندگی سازگار با محیط زیست و به علاوه همان گزینه های LE. LE سازگار با محیط زیست دارای حق بیمه سهام ارتقاء LE است.

 

S مجهز اسپورت مضمون ویژگی های LE به همراه چرخ منحصر به فرد، یک قاب کروم در پنجره جلو، آینه، به رنگ کوک با تکرار سیگنال، اسپویلر عقب، نوک اگزوز کروم، صندلی های جلو اسپورت، فرمان با روکش چرمی با شیفت دستی و زدن با پا، حالت رانندگی اسپورت برای CVT، ابزار دقیق اسپورت و کامپیوتر سفری.

 

جهت ارتقاء S علاوه بر این موارد فراهم می کند: چرخ های 17 اینچی آلیاژی، تنظیم سیستم تعلیق محکم تر، ترمز عقب دیسک (در مقابل درام استاندارد) و واجد شرایط بودن برای سانروف و درایور بسته راحتی. همچنین یک گیربکس شش زمانه نسخه انتقال S به علاوه شیفت دستی و با پا زدن.

 

اضافه کردن نظر

در صورت مشاهده موارد زیر نظر شما منتشر نخواهد شد.
1. استفاده از کلمات و واژه های نا مانوس مغایر با شرع و عرف.
2. توهین به قومیت، ملیت و زبان های کشور.

کد امنیتی
تغییر کد امنیتی