zomorodyadak-adv

مشخصات فنی خودرو: تویوتا یاریس هاچ بک 2016

تصویر تویوتا یاریس هاچ بک 2016
باز و بسته

خودرو:

تویوتا

مدل خودرو:

یاریس هاچ بک

استایل:

شهری و خانوادگی

سال تولید:

2016

گیربکس:

4 دنده اتوماتیک - 5 دنده دستی

دفرانسیل:

جلو

حجم موتور:

1497

قیمت:

بزودی قیمت های به روز قرار داده میشود.

سیلندر:

4

سوپاپ:

16

اسب بخار:

106-6000

گشتاور:

103-4200

طول خودرو:

3937 mm

عرض خودرو:

1676 mm

ارتفاع:

1498 mm

وزن:

1111

سایز تایر:

185/60R15

سرعت:

174

شتاب:

10

مصرف سوخت:

7.2

حجم باک:

42

استاندارد سوخت:

یورو 5

ایربگ:

کیسه هوا صندلی جلو، کیسه هوا پرده در دو سمت و جلو و عقب، کیسه هوا صندلی جلو، کوسن و زانویی راننده

ترمز:

ترمزهای ضد قفل (درامز عقب برای تمام مدل های به جز SE، که همان دیسک های چهار چرخ)، کنترل کشش و پایدار

صندلی:

صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی عقب تاشو تقسیم 60/40

تهویه هوا:

اتوماتیک

شیشه:

برقی

آینه بغل:

برقی

نور:

چراغ هالوژنی - مه شکن جلو و عقب

پادکست:

پادکست ندارد

ویدئو:

فاقد ویدئو

نقد و بررسی:

معرفی:

تویوتا یاریس 2016 یک هاچ بک کامپکت کوچک زاپنی با ریشه اروپایی است. در اصل این خودرو جهت عبور از خیابان ها تنگ شهرهای شلوغ فرانسه و آلمان طراحی شده است، آن هم با قدرت مانور و بهره وری بالاتر از هر خودروی دیگری.البته این بدان معنی نیست که این خودرو بدون معایب است اما با این حال به دلیل بسیاری از ویزگی های مدرن در این خودرو، آن را به رقیبی در سطح کلاس خود تبدیل نموده است.

 

2016-yaris-infography

 

نسل فعلی یاریس می تواند هم با سه درب و هم با پنج درب طراحی شود، اما طراحان این خودرو سواری را فقط با چهار درب طراحی نمودند. Yaris یکی از اتومبیل های قابل اطمینان در بازار و کوچکترین و با قیمت مناسب می باشد که در ایالات متحده با برند خود به بازار عرضه شده است.

 

این خودرو در لیست خرید در کنار خودروهای فیستا فورد، سونیک شورولت، مزدا 2، نیسان، ریو کیا، میراژ میتسوبیشی و اکسنت هیوندای قرار گرفته است.

 

یاریس یکی از سبک ترین وسایل نقلیه در این کلاس می باشد که در حدود 2300 پوند است. با این حال درایو آن تغییری نکرده و با قدرت 106 اسب بخار و موتور چهار سیلندری می باشد. گفته می شود مدل اسپورت SE دارای یک سیستم تعلیق محکم در واکنش های ناگهانی می باشد که این سیستم به علاوه ترمز های دیسکی چهار چرخ آن است. سرو صدای زیاد موتور در رانندگی در بزرگراه هنوز از مشکلات این خودرو است اما کارآمدی در مصرف سوخت در سطح خیابان های شهری از مزایای آن است، البته مصرف سوخت آن در جاده های برون شهری ان چنان تعریفی ندارد.

 

عملکرد فنی:

دیسک چرخ جلو در تویوتا 2016 Yaris که توسط یک موتور 1.5 لیتری خطی چهار سیلندری با قدرت 106 اسب بخار و گشتاور 103 پوند فوت طراحی شده است دارای دو نوع سیستم انتقال است: یک جعبه دنده پنج زمانه و یک جعبه دنده چهار زمانه اتوماتیک.

 

سیستم دنده استاندارد در مدل های دو درب L و چهار درب SE موجود است و چهار زمانه اتوماتیک در این مدل ها اختیاری است. و حالت چنج زمانه تنها در چهار درب هاچ بک L و تمام مدل های LE طراحی شده است.

 

طراحی داخلی:

تغییرات داخلی شامل استفاده بیشتر از مواد نرم لمسی در داخل، سرعت سنج بزرگ که به طور مستقیم در مقابل راننده نصب شده است. با این حال، عدم وجود یک فرمان تلسکوپی و صندلی بصورتی پایدار و محکم در سفرهای طولانی برای سرنشینان ناراحت کننده می باشد. در پشت، یک مقدار طراوت از نظر فضای دراز کردن پا در صندلی عقب وجود دارد، اما سقف شیب دار محدوده سقف عقب را کمی کوتاه نموده است. دو بزرگسال با اندازه متوسط به طور مناسب می توانند در ردیف عقب بنشینند.

 

toyota-YAR_2016

 

یاریس استاندارد دارای ویژگی های تکنولوژی اساسی، از جمله رابط صفحه نمایش لمسی کاربر پسند، بلوتوث با جریان قابلیت های صوتی و یک ورودی USBمی باشد.

 

toyota-YAR_2016

 

طراحی ظاهری:

با همه این حال، یاریس با ظاهری جدید طراحی شده است، در حال حاضر تویوتا یاریس می رود تا ظاهری حدودا اسپورت پیدا کند. اما هنوز هم تا حدودی از جذابیت های یک خودرو شیک اروپایی را در مدل خودروهای هاچ بک حفظ نموده است.

 

افزایش چند سانتی متری طول آن، باعث شده تا فضای بیشتری جهت حمل بار داشته باشد. یاریس چهار درب دارای 15.6 فوت مکعب فضای حمل بار در عقب می باشد، صندلی تاشو ردیف عقب یاریس کمک می کند تا بهترین استفاده را از فضای موجود آن نمود که از این لحاظ از رقبای خود همچون فیت هوندا پیش است.

 

موتور و گیربکس آن تقریبا همان مدل نسل قبلی خودرو است.اما طراحی داخلی و ارگونومی آن کاملا متفاوت شده است.

 

البته سرمایه گذاری تویوتا بر سطوح یاریس عمیق تر است، برای مثال بهبود شاسی با نقطه جوش اضافی به منظور افزایش استحکام سطح بدنه می باشد. همچنین مدل SE چرخ های 16 اینچی با اندازه لاستیک 50/195 که بهترین نوع ارائه داده شده از کارخانه می باشد، مجهز شده است.

 

عملکرد رانندگی:

هیچ چیز در مورد یاریس اسپورت وجود ندارد، همان موتور باقدرت 106 اسب بخار و شتاب حاشیه ای ارائه شده توسط چهار سیلندر که در بهترین حالت کافی است. پانچی به اندازه کافی برای مقابله با پرش و رانش کم سرعت در جریات ترافیک شهری وجود دارد و یاریس هیچ مشکلی جهت نگه داشتن خودرو در ترافیک ندارد. در بزرگراه نیز گفته می شود یاریس نسبت به بسیاری از رقبای خود تعلیقات بهتری دارد و به اصطلاح عضلانی تر می باشد. گیربکس اتوماتیک چهار زمانه در این مورد کمکی نمی کند یاریس این مسئله را مدیون قدرت انتقال خود است.

 

یاریس ثابت دور می زند و سواری نرمی دارد. ترمز SE بر روی دیسک چرخ عقب و با بستن کمک ها باعث عملکرد بهتر می شود، اما هنوز به پای یک خودرو اسپورت نرسیده است.

 

در تست شتاب، یک یاریس چهار درب با گیربکس پنج زمانه ار صفر تا 60 مایل در ساعت را در 9.5 ثانیه گذراند، در حالی که چهار درب اتوماتیک مجهز در زمان 10.7 ثانیه گذراند که هر دو زمان در کلاس این خودرو معقول و مناسب می باشد.

 

در تست ترمز، چهار درب یاریس LE با ترمز عقب با سرعت 60 مایل در ساعت مسافت 126 فوت را جهت متوقف شدن پیمود که کمی طولانی تر از حد متوسط در این بخش است. یاریس چهار درب با ترمز اختیاری دیسک عقب با سرعت 60 مایل در ساعت مسافت 123 فوت را جهت متوقف شدن پیمود که در حد متوسط بوده است.

 

ایمنی:

ویژگی های ایمنی استاندارد شامل ترمزهای ضد قفل (درامز عقب برای تمام مدل های به جز SE، که همان دیسک های چهار چرخ)، کنترل کشش و پایداری، محدودیت مقابل فعال سر، کیسه هوا صندلی جلو، کیسه هوا پرده در دو سمت و جلو و عقب، کیسه هوا صندلی جلو، کوسن و یک زانویی جهت راننده.

 

toyota-YAR_2016

 

تست آلایندگی هوا:

سازمان حفاظت از محیط زیست به یاریس تنها امتیاز mpg 30 در سطح خیابان های شهری و امتیاز mpg 36 در بزرگراه را به آن داده است. البته هنگامی که این خودرو مجهز به یک گیربکس اتوماتیک زوج شود امتیاز mpg 32 را دریافت می نماید.

 

میزان مصرف سوخت:

یاریس در زمینه اقتصاد سوخت نسبت به دیگر رقبای خود سقوط داشته و دارای رتبه "B" شده است.

 

قیمت و ارزش گذاری:

برای این خودرو قیمت 18,724 دلار را در نظر گرفته اند که مدل پایه آن باقیمت 17,645 دلار عرضه می شود. یاریس با گیربکس اتوماتیک 19,524 دلار و در پایه 18,445 دلار به فروش می رسد.

 

دیگر ویژگی های خودرو:

ویژگی های استاندارد بر روی مدل L شامل: چرخ های 15 اینچی فولادی، چراغ هالوژن، قفل قدرتی درب و پنجره ها، تهویه مطبوع، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تنها شیب دار، کامپیوتر سفری، صندلی عقب تاشو تقسیم 60/40 ، بلوتوث تلفن و اتصال صوتی، و شش بلندگو با سیستم صوتی Entune صوتی با صفحه نمایش لمسی 6.1 اینچی، یک دستگاه پخش CD، رادیو HD، پورت aux و USB و یک رابط کاربری IPad.

 

در مدل LE می افزاید: جایگزین چرخ های 15 اینچی آلیاژی، آینه های جانبی قدرتی، ورود بدون کلید، کنترل کروز، لبه های داخلی فلزی، دستگیره های درب داخلی کروم و کنترل صوتی نصب شده بر فرمان.

 

کسانی که مدل SE را انتخاب کردن مجهز می شوند به رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، چراغ پروژکتور پرتو افکن LED ، چراغ های در حال اجرا ، چراغ مه شکن.

 

عناصر خاص طراحی بیرونی شامل: اسپویلر عقب (در دسترس به عنوان یک گزینه در L و LE طرمس)، لاستیک های بزرگتر، چهار چرخ ترمز دیسکی، یک چرخ چرم کمرنگ فرمان و روکش پارچه ای قابل تعویض. سیستم ناوبری قابل دسترس در همه مدل های یاریس می باشد.

 

اضافه کردن نظر

در صورت مشاهده موارد زیر نظر شما منتشر نخواهد شد.
1. استفاده از کلمات و واژه های نا مانوس مغایر با شرع و عرف.
2. توهین به قومیت، ملیت و زبان های کشور.

کد امنیتی
تغییر کد امنیتی