zomorodyadak-adv

مشخصات فنی خودرو: هیوندای سوناتا 2016

تصویر هیوندای سوناتا 2016
باز و بسته

خودرو:

هیوندای

مدل خودرو:

سوناتا

استایل:

شهری و خانوادگی

سال تولید:

2016

گیربکس:

6 دنده اتوماتیک

دفرانسیل:

جلو

حجم موتور:

0

قیمت:

بزودی قیمت های به روز قرار داده میشود.

سیلندر:

4

سوپاپ:

16

اسب بخار:

185/6000rp

گشتاور:

178

طول خودرو:

4853.94 mm

عرض خودرو:

1864.36 mm

ارتفاع:

1475.74 mm

وزن:

3

سایز تایر:

205/65R16

سرعت:

210

شتاب:

8.8

مصرف سوخت:

0

حجم باک:

65

استاندارد سوخت:

ایربگ:

7

ترمز:

ABS - EBD - ESP - ASR - TCS

صندلی:

5

تهویه هوا:

اتوماتیک

شیشه:

برقی

آینه بغل:

برقی - گرمکن - تاشوندگی برقی

نور:

پادکست:

پادکست ندارد

ویدئو:

فاقد ویدئو

نقد و بررسی:

خودروی سواری سوناتا 2016 هیوندا یک شاهکار کوچک و رقیب خودرو های آکورد هوندا و کمری تویوتا است. سوناتا به اعتبار موتور 4 سیلندری توربو شارژ طبیعی، مجزا از خودروهای آلتیما نیسان، فیوژن فورد، مالیبو شورلت، پاستا فولکس واگن، کرایسلر 200 و اوپتیما کیا می باشد.

 

sonata-2016-se

 

این خودرو با مصرف درست فول سایپرز به صورت هیبریدی و با ترکیب پلاگین در هر 24 مایل به میزان mpg 44 در رتبه EV قرار دارد.خودرویی با طراحی داخلی آرام و با راحتی زیاد و با تکنولوژی بالا و پیچیده و ظاهری جذاب و محافظه کارانه که در طول سفر به شما اطمینان خاطر می بخشد.

 

شما این خودرو را دوست خواهید داشت چون ...

تیپ SE سوناتا با چهار درب آن با میزان خوب مصرف سوخت و قیمت پایینش در حدود 600 دلار از مدل های هم کلاس خود یعنی آکورد هوندا و کمری تویوتا است، البته نوع محبوب SE با بسته تجهیزات اختیاری هیوندا 1150 دلار می باشد.

 

ممکن است شما این خودرو را دوست نداشته باشید چون ...

سرمایه گذاری شرکت های هوندا و تویوتا که منجر به تولید دو خودرو فوق العاده آکورد و کمری شده است که با ارائه فضای زیاد و امکانات همراه دارای قابلیت اطمینان افسانه ای با قیمت معقولانه هستند. و با توجه به گام های بزرگی که در سال های اخیر شرکت هیوندا در ساخت خودرو با قابلیت اطمینان بالا ساخته است اما هنوز بازار را به نفع خود دارند.

 

در سوناتا 2016 چه تغییراتی ایجاد شده است؟

در این سال دو نوع سوناتا با سوخت هیبریدی و پلاگین ترکیبی تولید شده، نسخه آندروید آن آخرین ورژن 2015 است و دیگر تغییرات آن شامل اجزای تعلیق سبکتر، چرخ جدید برای مدل Limited مجهز، ترمز اضطراری اتوماتیک در مدل های equipped با هشدار برخورد به جلو می باشد.

 

رانندگی با سوناتا:

تجربه رانندگی با موتور پایه 2.4 لیتری 4 سیلندر با قدرت 185 اسب بخار به عنوان اتومبیلی استاندارد در مدل های SE و اسپورت و محدود با قدرت انتقال 6 زمانه اتوماتیک حس رضایت بخشی را به وجود می آوردف با توجه به صرفه جویی در میزان مصرف سوخت.

 

از طرف دیگر مدل های با موتور 2.0 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر با قدرت 245 اسب بخار دارای میزان مصرفی به اندازه موتورهای V6 در هوندا، تویوتا و نیسان می باشد. البته موتور 1.6 لیتری توربوشارژ آن به لطف گیربکس اتوماتیک 7 زمانه دو کلاچه ان سازگار با محیط زیست است که به علت نامنظم عمل کردن گیربکس در آن یک پیشرانه با شتاب تعجب آور ولی با مصرف سوختی مناسب و معقولانه احساس خوبی به راننده نمی دهد.

 

البته ایجاد سوخت هیبریدی جهت از بین بردن مصرف سوخت زیاد به کمک نیروی محرکه باتری آن تکمیل می شود. بدون در نظر گرفتن تکان در هنگام شتاب سیستم تعلیق آن در هنگام رانندگی در بزرگراه با ایجاد فضایی ساکت و آرام قابل قبول است همچنین فرمان آن که نسبت به مدل قبلی سوناتا بسیار سبک است و نسبت به خودروهای هم کلاس آن بسیار خوب می باشد.

 

تصویر - سوناتا

 

ویژگی های مورد علاقه:

یک سوناتا 2016 برای رفع نیاز شما در حد متوسط قرار دارد، اگر بخواهید با یک بودجه مشخص یک خودروی سواری 4 درب بخرید، SE پایه سوناتا نیاز شمارا برطرف خواهد کرد. البته رانندگان سواری اسپرت آن با موتور 2.0 لیری نیز احساس رضایت دارند. هیوندا سه نوع سوخت طبیعی مختلف ارائه می دهد؛ سوناتا سازگار با محیط زیست ، هیبریدی و پلاگین هیبریدی.

 

اندروید خودکار:

یکی از مزایای سوناتا 2016 پیشرفت در ارائه جدیدترین سرگرمی ها در اتومبیل است: اندروید خودکار، که به کامل با گوشی های اندروید مطابقت دارد و همچنین یک صفحه نمایش 8 اینچی که می توان به عنوان رابط گوشی از آن استفاده کنید. و واقعاً از یک سیستم سرگرمی در خودرو بیش از این هم انتظار نمی رود.

 

تصویر - سوناتا

 

اطلاعات سوناتا 2016 هیوندا:

فضای داخلی:

همه مدل های سوناتا 2016 دارای یک سیستم صوتی با صفحه لمسی 17 اینچی جدید و با رادیو HD، بلوتوث و سیستم یکپارچه سازی گوش های هوشمند، USB و بلو لینک ارتباطات از راه دور مجموعه هیوندا هستند. مدل های Limited دارای تودوزی و تزئینات داخلی طرح چوب جدید، چراغ های جلو اتوماتیک استاندارد می باشد. و همه این تجهیزات به آسانی در فضای داخلی در دسترس می باشد. همچنین بر روی صفحه نمایش رنگی 4.2 اینچی مابین کیلومتر شمار دکمه های هوشمند لمسی جهت ایجاد سرعت متناوب برف پاک کن قرار دارد.

 

 

طراحی ظاهری:

نسل های قبلی سوناتا تا کنون در 11 مدل طراحی شده اند اما در طراحی این مدل از 7 مورد آن الهام گرفته شده است. طراح سوناتا 2016 هیوندا می گوید: این مدل از سوناتا همچون "ورزشکاری است با کت و شلواری خوش فرم " اما ما آن را کمی " خوش تیپ محافظه کار" طراحی نموده ایم.

 

هنوز هم یک خط تیز از کروم بر روی چراغ های جلو از دو سمت ماشین گسترش یافته و در مدل هیبریدی و ECO فضای داخلی با تودوزی و تزئینات منحصر به فرد جهت افزایش آیرودینامیک و بهبود اقتصاد سوخت طراحی شده است. البته در آن هیچ پوشش روکش داری وجود ندارد اما کیفیت خوب تجهیزات داخل ماشین به احتمال زیلد تا سال ها ماندگار خواهند بود.

 

تجهیزات استاندارد قابل توجه:

سوناتا SE 2016 هیوندای دارای چند ارتقاء در تجهیزات استاندارد می باشد، مانند: چراغ های جلو اتوماتیک، یک صفحه لمسی 7 اینچی با USB، سیستم یکپارچه سازی گوشی های هوشمند، بلوتوث، دوربین دید عقب به اضافه ویژگی هایی از قبیل تهویه مطبوع، پنجره های محکم با سیستم حفاظت از دزدی، قفل قدرت، آینه دید نقاط کور رانندگی، کنترل کششی و ثبات، صندلی های پارچه ای، از دیگر ویژگی های استاندارد شامل یک فرمان شیبدار تلسکوپی و صندلی های ردیف عقب با پشتی قابل تاشدن 60/40 می باشد.

 

تصویر - سوناتا

 

 

تجهیزات اختیاری:

به غیر از ویژگی های بالا در مدل SE، مدل های اسپورت و محدود سوناتا 2016 هیوندای دارای یک لیست طولانی از موارد می باشد، مانند: اندروید خودکار که به شما اجازه می دهد تا از طریق اتصال USB با گوشی های هوشمند خود از گوگل استفاده کنید. گزینه های دیگر شامل 10 بلندگو، سیستم صوتی فوق العاده، کنترل کروز هوشمند با ایست/شروع، نور بالای خودکار، تهویه صندلی جلو، سانروف شیب دار و اسلاید پانورما، همچنین پایه گذاشتن دست. اگر شما چند ثانیه پشت ماشین بایستید درب صندوق عقب به طور خود کار باز می شود.

 

 

در زیر کاپوت:

کلیه پنج تیپ سوناتا 2016 دارای موتور 4 سیلندری می باشند. مدل های جدیدتر با استانداری 2.4 لیتری و قدرت 185 اسب بخار است که برای اکثر رانندگان کافی می باشد و برای کسانی که به قدرت فوق العاده علاقه دارند می توانند از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ آن با قدرت 245 اسب بخار استفاده کنند.

 

همچنین موتور توربو 1.6 لیتری با قدرت 177 اسب بخار و گشتاور 195 پوند فوت و یک استاندارد 2.4 لیتری با گیربکس 7 زمانه و کلاچ اتوماتیک در مدل سوناتا ECO موجود است. دو مدل هیبریدی و پلاگین هیبریدی به طور مشترک دارای موتور 4 سیلندری 2.0 لیتری با قدرت 154 اسب بخار و موتورهای متفاوت برقی هستند. به احتمال زیاد افراد بیشتری از موتور 2.4 لیتری استاندارد 7 زمانه خودکار که در مدل سوناتا ECO قرار دارد علاقمند شوند.

 

 

قیمت گذاری:

مدل پایه SE سوناتا 2016 هیوندای با قیمت پیشنهادی تولید کننده به فروشنده گان خرد در حدود 22600 دلار است که هزینه تولید آن 835 دلار بوده است. البته در بازار مدل SE یک مابه تفاوت 600 دلاری داشته، بر این اساس متوسط قیمت سوناتا اسپرت و ECO حدود 24000 دلار و برای مدل Limited با موتور 2.4، 27300 دلار در نظر گرفته شده است.

 

همچنین مدل هیبریدی سوناتا کمی پایین تر از 27000 دلار می باشد ولی فعلاً قیمتی برای مدل پلاگین هیبریدی اعلام نشده است. بنابریان یکی از علل برتری سوناتا بر دیگر رقبای خود همچون آکورد هوندا و کمری تویوتا مزیت قیمت پایین این خودرو می باشد.

 

اضافه کردن نظر

در صورت مشاهده موارد زیر نظر شما منتشر نخواهد شد.
1. استفاده از کلمات و واژه های نا مانوس مغایر با شرع و عرف.
2. توهین به قومیت، ملیت و زبان های کشور.

کد امنیتی
تغییر کد امنیتی