zomorodyadak-adv

مشخصات فنی خودرو: هیوندای ix 55 2014

تصویر هیوندای ix 55 2014
باز و بسته

خودرو:

هیوندای

مدل خودرو:

ix 55

استایل:

شاسی بلند

سال تولید:

2014

گیربکس:

6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک

دفرانسیل:

2 دیفرانسیل

حجم موتور:

3778

قیمت:

4 $

سیلندر:

6

سوپاپ:

24

اسب بخار:

6000/260

گشتاور:

4500

طول خودرو:

4840 mm

عرض خودرو:

1945 mm

ارتفاع:

1810 mm

وزن:

2009

سایز تایر:

245/60R18

سرعت:

176

شتاب:

8.5

مصرف سوخت:

13

حجم باک:

78

استاندارد سوخت:

یورو 4

ایربگ:

راننده - سرنشین جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 9 عدد

ترمز:

ABS - EBD - ESP - ASR - TCS

صندلی:

برقی - حافظه - تنظیم گودی کمر - گرم کن جلو و عقب - پشت سری های فعال هنگام تصادف

تهویه هوا:

کنترل اتوماتیک دوگانه درجه حرارت

شیشه:

برقی

آینه بغل:

برقی - گرم کن - تا شوندگی برقی

نور:

زنون - روشن و خاموش شدن اتوماتیک - سیستم شستشو - مه شکن جلو و عقب

پادکست:

پادکست ندارد

ویدئو:

فاقد ویدئو

نقد و بررسی:

خودروی SUV لوکس در تست های فردی:

با گسترش محدوده تولید، هیوندای خودرویی با دیسک بر چهار چرخ به امریکا و اروپا به عنوان وراکروز ارائه داد. این خودرو به علت وجود یک موتور توربو دیزل V6 به IX55 نامیده شد. آیا کره ای ها جهت تصاحب موفقیت این خودرو فوق SUV را تولید نموده است؟ پس خوشحال کننده است که آن ها جهت رسیدن به طبقات بالای موفقیت در خودرو های SUV سرمایه گذاری زیادی نمودند. اما در حال حاضر IX55 بعد از مینی بوس H1 با وزنی به اندازه 2.2 سنگین ترین مدل هیوندای می باشد.

 

ix55-2014

 

HYUNDAI IX55 که نسبت به مدل های قبلی خود تغییری نداشته است تحت نام وراکروز از سال 2007 در امریکا معروف است، در بازه زمانی خاصی در اروپا SUV به عنوان یک خودروی بزرگ پر رونق بوده است و در نتیجه ایده خوبی در سراسر اقیانوس اطلس جا باز کرد و به طور طبیعی در ایالات متحده SUV به عنوان یک خودروی توسعه یافته و معمول اما نه بسیار امیدوارانه مورد استقبال قرار گرفت. این خودرو به علت قدرت بی رحمانه ای که داشت در مورانو و سوبارو از توابع ترایبکا دارای طرفداران زیادی بوده است. IX55 هیوندای دارای یک موتور توربو دیزل سه لیتری با قدرت 239 اسب بخار می باشد.

 

عملکرد فنی:

هیوندای سعی کرد در طراحی موتور این خودرو اشتباهات ژاپنی ها را در تجهیز نمودن خودروSUV با موتور بنزینی شش سیلندری که وقتی باک به نیمه می رسد سرو صدا می کنند، جلوگیری نماید، به همین خاطر حتی با طراحی موتور بنزینی V6 در وراکروز، تنها با یک موتور سه لیتری توربو دیزل که در مرکز صلاحیت شرکت Rüsselsheim طراحی شده است این مشکل را رفع نمود. موتور دیزل 2.2 لیتری که در طرح های اخیر مزدا و مرسدس بنز طراحی شده است به صورت مشترک در شرکت Rail Diesel ساخته شده است که اندازه لوله جهت عبور سوخت به اندازه bore x stroke 84 x 89 mm است. دلیل این تکنولوژی در اولین مدل موتور V6 با 239 اسب بخار و با تزریق مستقیم به صورت المنت دار این است که توربو شارژ با هندسه متغیر و چهار میل بادامک بالاسری و با سیستم انتقال جدید شش زمانه اتوماتیک و با تکنسین zwangsverkuppeln به صورت دیزلی که هیچ جایگزینی جهت گیربکس در این ترکیب موتور وجود ندارد.

 

ix55-2014

 

دیزل قدرتمند و گیربکس اتوماتیک هیوندای ix55 بسیار هماهنگ هستند از آن جائیکه موتور دیزل قوی با رفتاری خوب و با سوئیچینگ بر روی چرخ دنده ها به خوبی کار می کنند به طرز ماهرانه ای با صفحه ضعیف موتور آن به صورت اتوماتیک شروع به کار می کند. همچنین در جاده با انتخاب دقیق و طی مراحل درست اغلب، دور موتور را با گشتاوری بالا به نسبت با دنده شش به بالا افزایش دهید. در صورت تمایل به صورت اتوماتیک این عمل انجام می گیرد البته به علت رسیدن چرخ دنده پایین به حد میزان دقیق، زمان بیشتری طول می کشد. هنگام رانندگی در سربالایی هم اغلب به علت سوئیچ اشتباه در مکان در اوایل و اواخر جاده باعث گیج شدن راننده می شود و شما می توانید تنها با مداخله جعبه دنده دستی از این کار جلوگیری کنید و حتی سریعتر نیز این کار را انجام دهید.

 

تعلیق، فرمان و ترمز در HYUNDAI IX55 می توانست بهتر باشد اگر چه قابلیت بالا چرخ KLOTZ با دو تن و شش فوت دارای پویایی به خصوص در حد انتظار می باشد و شاسی های تنظیم شده در مدل هیوندای اروپایی دارای چابکی قابل ستایش اند و همچنین فرمان و ترمز آن بسیار منظم کار می کنند. اما نقطه ضعف این خودرو هم اکنون در مسافرت های جاده ای در اختلال در قابلیت رانندگی ایمن آن است.

 

ix55-2014

 

منحنی schunkelige نشان می دهد که IX55 در هنگام چرخش به اطراف به طور قابل توجهی در دو سمت دارای ضعف آشکار است، مخصوصا بر روی ترمز که روشن است تنها در سطوح متوسط به تعویق می افتد. اما با در دست گرفتن فرمان این خودرو کمی خشنود می شوید، به خصوص که با آن ظاهر سر هجومیش به طور کاملا صاف، با بازخورد مناسب و دقت در فرمان پذیری طراحی شده است. همچنین در تغییرات سریع به علت وجود برجستگی همیشگی گورینگ به شدت سخت می شود.

 

سیستم چرخ با حذف قفل و کاهش دیفرانسیل چرخ دنده قابلیت های زمینیIX55 را محدود کرده است، آن هم به دلیل فاصله کم 19 سانتی متری آن از زمین، که عامل ایجاد پتانسیل کم در شاسی های درگیر در اطراف سیستم تعلیق مستقل می شود و سیستم رانندگی آسان چرخ که با قفل دیفرانسیل، یک دنده را کنار می گذارد. در یک مسیر خشک تمام قدرت به سمت چرخ های جلو جریان دارد، تنها زمانی لغزش به وجود می آید که سیلندر کلاچ چند صفحه، بسته شود و باعث می شود دیفرانسیل عقب به طور خودکار حداکثر به میزان 50 درصد به چرخ های عقب فرستاده شود و فقط به عنوان یک کمک به طور خودکار تا میزان سرعت 38 کیلومتر بر ساعت با توزیع 50 : 50 از طریق یک دکمه در کابین ثابت می ماند. برای SUV معمولی به طور کامل این عمل بی ضرر است.

 

مصرف سوخت:

مصرف سوخت به طور متوسط در IX55 هیوندای در 100 کیلومتر 11.9 لیتر می باشد. که در سفرهای طولانی با سرعت کم در بزرگراه ها باعث رسیدن میزان مصرف به 8 لیتر نیز در 100 کیلومتر می شود. و با توجه به مخزن 78 لیتری آن به طور متوسط به نحو قابل ملاحظه ای کمتر از مشابه های قوی موجود خود است البته از لحاظ رقابت با خودرو های دیگر از نظر روحیه بیشتر مشابه x Drive 30d BMW X5، با مصرف سوخت 12.4 لیتر در 100 کیلومتر و یا Audi Q7 3.0 TDI با میزان مصرف 12.9 لیتر در 100 کیلومتر دارای برتری است، اما از آنجا که تنها مطابق با استاندارد یورو 4 در تولید گازهای گلخانه ای، نتوانست به قله هدف خود در تکنولوژی برسد در حالی که Q7 آئودی و ML مرسدس بنز توانسته اند با موتور های دیزلی خود استاندارد یورو 6 را بدست آورند.

 

فضای داخلی:

در IX55 هیوندا هفت سرنشین به راحتی در این خودرو مدرن و بزرگ جا می شوند. مخصوصا با فضای عظیم و با ارتفاع بالا و حالت دایره فرم داخلی آن، البته فضای عقب برای بزرگسالان آن قدر جا ندارد و فقط در مسیر های کوتاه با توجه بخش تاشو صندلی قابل استفاده است. همچنین می توان با استفاده از حالت تاشو ردیف وسط و تقسیم کرسی مقدار زیادی فضای جهت دراز کردن پا برای مسافران قد بلند در مسافرت های طولانی ایجاد نمود.

 

Hyundai-interrior

 

البته نشستن بر روی صندلی های با روکش چرم و لغزنده به علت میدان مرکزی خالی به سختی انجام می پذیرد ولی در فضای این خوردو می توانید درجه حرارت را براساس دو نوع منطقه آب و هوایی کنترل کنید.

 

ix55-interrior

 

قسمت جلو تنها به علت تداخل با صندلی راننده باعث می شود راننده در کابین جلو بیشتر به نظر رسد. به جز توابع غیر منتظره با اهرم همه چیز بر روی ستون فرمان به نظر می رسد، مرتب و ثابت است. این حالت در IX55 بهتر از تمام مدل های هیوندا به نظر می آید که مشخص است برای آن زحمت بسیاری کشیده شده است.

 

ارزش و قیمت گذاری:

به طور کامل در حال حاضر قیمت پایهIX55 هیوندای به مبلغ 42،290 یورو می باشد. یک پکیج 4700 یورویی، پرمیوم (Premium) تنها سیستم کنترل فشار بر روی تایر، چراغ های زنون، درب برقی عقب، و چراغ های روشن بر روی درب جهت دیده شدن در طوفان و تنظیم فرمان برقی و کاهنده خودکار آینه های بقل، را ارائه می دهد.

 

درست است که خودروی IX55 یک ماشین برتر نیست اما برخی از نقاط قوت آن بر نقاط ضعفش برتری دارد. بنابراین جای این سوال باقی می ماند که چرا این خودرو تنها دارای 700 خریدار در سال بوده است؟

 

نظرات  

 
محمد
0 1396-11-21 01:29
من نمیدونم چرا تو هر جا ی چیزی میزنه مثلا اینجا زده حد اکثر سرعت 176 که کاملاا غلطه. چون من خودم با این ماشین رااحت راحت 200 تا رو پر کردم تو ی اوتوبان معمولی تهران..و باز هم جا داشت راحت.یا اینکه صفر تا صدش از 8.5 کم تره یکمی که اون هم احتمال میدم اشتباه باشه .
پاسخ
 

اضافه کردن نظر

در صورت مشاهده موارد زیر نظر شما منتشر نخواهد شد.
1. استفاده از کلمات و واژه های نا مانوس مغایر با شرع و عرف.
2. توهین به قومیت، ملیت و زبان های کشور.

کد امنیتی
تغییر کد امنیتی