zomorodyadak-adv

وزیر صنعت، معدن و تجارت مونتاژ وانت اریسان را در عراق کلید زد

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان بعد از ظهر چهارشنبه در ادامه سفر به عراق، در شهر اسکندریه در جنوب بغداد، از واحدهای خط مونتاژ خودروسازان ایرانی در عراق بازدید کرد و خط جدید مونتاژ وانت آریسان را که عراقی ها آن را «اریدو» نامگذاری کرده اند، در این واحد افتتاح کرد.

 

 

تصویر خبر

 

به گزارش سرویس خبری آی زمرد و به نقل از ایرنا، اولین وانت آریسان که در عراق آریدو نامگذاری شده و از تولیدات ایران خودرو است، با بریدن روبان مراسم افتتاحیه توسط محمدرضا نعمت زاده، از نوار پایانی خط مونتاژ عبور کرد تا این وانت به تولیدات خودرویی کشور عراق با همکاری خودروسازان ایرانی اضافه شود.

 

قرار است روزانه 150 دستگاه از این مدل وانت روانه بازار عراق شود.

 

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در جریان این بازدید ابراز خرسندی کرد، همکاری های دو کشور که از حوزه تجاری به سرمایه گذاری رسیده است، بیش از پیش گسترش یابد.

 

وی در پاسخ به درخواست سرمایه گذار عراقی این شرکت مشترک، ابراز امیدواری کرد که خط تولید خودروهای ایرانی نیز هرچه سریعتر در عراق راه اندازی شود.

 

باقر الکاظمی سرمایه گذار عراقی شرکت مشترک خودروسازی ایران و عراق در اسکندریه، در جریان بازدید روز چهارشنبه با توضیحاتی در خصوص چگونگی رسیدن به سرمایه گذاری مشترک جهت ایجاد خط مونتاژ خودروهای ایرانی در عراق، از نعمت زاده جهت راه اندازی خط تولید این خودروها در کشورش در خواست مساعدت کرد.

 

الکاظمی از همکاری با دو شرکت ایرانی ایران خودرو و سایپا ابراز خرسندی کرد و گفت: ما از سال 2003، زمان سقوط رژیم بعثی و دیکتاتور بغداد، کار تجاری با ایران را شروع و در ابتدا خودروهای ایرانی را به رغم مخالفت های برخی احزاب سیاسی و نیز آمریکایی ها، وارد کشور کردیم.

 

وی افزود: سرانجام سال گذشته موفق شدیم خط مونتاژ خودروهای ایرانی را در شهر اسکندریه در جنوب بغداد و در مسیر کربلای معلا راه اندازی کنیم و توانسته ایم امروز 40 تا 50 درصد از سهم بازار خودرو عراق را در اختیار بگیریم.

 

عدنان احمد رزین الشریفی مدیر کل شرکت صنایع خودروسازی و ماشین آلات وزارت بازرگانی عراق نیز از گسترش همکاری ها با ایران در صنعت خودرو استقبال کرد و از وزیر صنعت ایران درخواست کرد که برای اضافه کردن بخش های رنگ و جوشکاری به خط مونتاژ فعلی، مساعدت کند.

 

نعمت زاده نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به تحقق انتظارات مدیران عراقی در خصوص توسعه کار در خط تولید مونتاژ اسکندریه، گفت که ما به همکاری متقابل با عراق اعتقاد داریم.

 

کارخانه مونتاژ پراید و سمند در اسکندریه، در منطقه ای واقع است که زمانی محل تحرکات بسیار گسترده گروه های تروریستی القاعده و داعش بود که با عملیات سرنوشت ساز نیروهای مردمی و پاکسازی کامل منطقه جرف الصخر در استان بابل ، امروز به منطقه ای امن تبدیل شده است.

 

کارخانه مونتاژ خودروهای ایرانی در اسکندریه، 500 فرصت شغلی برای جوانان منطقه ایجاد کرده است.

 

اسکندریه در حدود 50 کیلومتری جنوب بغداد در استان بابل واقع است و فاصله آن تا کربلا نیز همین اندازه است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان بعد از ظهر امروز برای زیارت بارگاه مقدس امام حسین و ابوالفضل العباس(ع) راهی کربلای معلا شد و پس از آن نیز قرار است برای زیارت مرقد امام علی (ع) راهی نجف اشرف شود.

 

وی روز چهارشنبه در بغداد ضمن مذاکرات با سرپرست وزارت بازرگانی و وزیر کار عراق، یک تفاهم نامه همکاری جدید را برای تامین روغن نباتی مربوط به سبد کالاهای ضروری (جیزه غذایی مردم عراق) امضاء کرد و در ادامه از دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد بازدید به عمل آورد.

 

وی قرار است فردا پنجشنبه با برخی شخصیت ها و سران عراقی از جمله حیدر العبادی نخست وزیر و همچنین عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار کند.

 

انتهای خبر.

تلگرام مقالاات خودرو

اضافه کردن نظر

در صورت مشاهده موارد زیر نظر شما منتشر نخواهد شد.
1. استفاده از کلمات و واژه های نا مانوس مغایر با شرع و عرف.
2. توهین به قومیت، ملیت و زبان های کشور.

کد امنیتی
تغییر کد امنیتی